• Edukacja diabetologiczna przez taniec i ruch

          • 14 listopada przypadają obchody Światowego Dnia Cukrzycy. W klasach 3a i 2b temat ten jest dzieciom niezwykle bliski, ponieważ dwoje naszych uczniów Mikołaj i Kuba zmaga się z tą chorobą każdego dnia. Z tej okazji dzieci z obu klas ubrały się na niebiesko, ponieważ to właśnie niebieskie kółko jest symbolem tej choroby. Ideą święta jest także promowanie aktywności fizycznej, która zapobiega wielu chorobom, w tym właśnie cukrzycy. Obie klasy spontanicznie zatańczyły DiabeDance, prosty układ choreograficzny wspierający wszystkich chorych. Po dawce zdrowego ruchu uczniowie wspólnie obejrzeli film edukacyjny o cukrzycy, rozwiązywali krzyżówki i łamigłówki przygotowane przez Mikołaja i Kubę. Na koniec otrzymali od kolegów niespodzianki: ciasteczka i musy, które mimo braku cukru bardzo dzieciom zasmakowały. Serdeczne podziękowania kierujemy w stronę rodziców naszych chłopców za pomoc w przygotowaniu tego wyjątkowego dnia.

            Zachęcamy do obejrzenia filmiku z tańcem DiabeDance: 

            https://drive.google.com/file/d/1cQX6YhCfrsu_E2lKHZOZ8cC4W9gqPTbR/view?usp=sharing

          • Turniej w Kręgle

          • We wtorek 14 listopada czterech naszych uczniów z klasy 4c: Marcel Prus, Marcel Rosiński, Krystian Jastrzębski i Jan Siporski wzięło udział w XIII Powiatowym Turnieju w Kręgle zorganizowanym przez stowarzyszenie "Dzieciom Radość". Miło nam poinformować, że w turnieju II miejsce zajęli: Marcel Prus 4c, Marcel Rosiński 4c, Krystian Jastrzębski 4c, a  III miejsce zdobył Jan Siporski 4c. Gratulacje dla zawodników.

          • ISKRY NIEPODLEGŁEJ

          • We wtorek 14 listopada klasy 6 i 7 uczestniczyły w mobilnym widowisku „Iskry Niepodległej”.

            Ta wyjątkowa lekcja popularyzowała sylwetki ojców niepodległości, sportowców, podróżników, ludzi kultury, naukowców czy społeczników. Uczniowie mogli poznać historię, m.in. Jana Czochralskiego, Wandy Rutkiewicz, Ireny Sendlerowej czy współpracującego z NASA Mieczysława Bekkera.

            „Iskry Niepodległej” to spektakl, w którym historia Polski i wartości dla Polaków najistotniejsze zostały zaprezentowane z wykorzystaniem nowoczesnych technologii. Narratorem opowieści o polskich dokonaniach był cyfrowy byt i tak oto świat dzieje się na naszych oczach. Nasze spotkanie zakończyło wytworzenie na generatorze energii iskry niepodległej. W ten niezwykle emocjonujący sposób zakończyliśmy tegoroczne świętowanie rocznicy odzyskania niepodległości.

          • Pierwszaki o niepodległości

          • Pierwszoklasiści świętowali rocznicę odzyskania przez Polskę niepodległości. Poznali legendę o utworzeniu państwa polskiego, rozmawiali o znaczeniu barw i symboli narodowych. Dowiedzieli się, co oznacza słowo „zabory” i jak to się stało, że Polska nie zawsze była na mapie Europy. Uczniowie wzięli również udział w grze „Wycieczka po Polsce”, utrwalając nazwy miast i miejsc charakterystycznych dla naszego kraju oraz daty ważnych świąt narodowych. Zadaniem domowym było przygotowanie posiłku w biało-czerwonym kolorze. Pomysłowość i dobra zabawa były najważniejsze.

          • Uczymy się razem

          • Uczniowie z 4b odwiedzili swoich młodszych kolegów z klasy 1c na lekcji języka polskiego. Razem ćwiczyli głoskowanie i sylabizowanie wyrazów. Maluchy chętnie pracowały w grupach, świetnie radziły sobie z zadaniami przygotowanymi przez starszych kolegów. Czwartoklasiści mieli okazję zdobyć nowe doświadczenie, wcielić się w rolę nauczyciela. Dzielili się swoją wiedzą z innymi, dając tym samym dobry przykład zaangażowania w aktywność na rzecz młodszych. Zajęcia podobały się dzieciom. Uczniowie zaplanowali kolejną lekcję - wspólne czytanie.

             

          • Lego Education na języku polskim w 5c

          • Klocki Lego Education posłużyły dziś uczniom klasy 5c na języku polskim do zbudowania Placu Broni, czyli do przekładu treści lektury napisanej przez Ferenca Molnara na budowlę z klocków. Uczniowie mieli za zadanie uwzględnić elementy opisane w książce, zachować rozkład placu, oznaczyć otaczające go ulice i kamienice. Emocji było co niemiara. Okazało się, że prawie wszystkie grupy z uwagą przeczytały początek rozdziału II i potrafiły zbudować plac zgodnie z opisem lekturowym. 

          • PROJEKT ŻONKIL

          • W chłodny listopadowy poniedziałek (13.11) delegacje ze wszystkich klas wzięły udział w inauguracji niezwykłego projektu pamięci. Naszą szkołę odwiedziła wiceburmistrz pani Katarzyna Łaziuk, by spotkać się z uczniami i wspólnie z nimi oraz z panem dyrektorem Grzegorzem Wyszogrodzki posadzić 250 cebulek kwiatów w ramach projektu ŻONKIL. Jest to projekt, którego celem jest zbudowanie ogólnoświatowego Żywego Pomnika Holocaustu. W różnych częściach świata powstają ogródki kwiatowe, w których ma zakwitnąć wiosną 1,5 miliona żonkili na pamiątkę dzieci, które zginęły w Holocauście oraz tych, które cierpią w wyniku kryzysów humanitarnych we współczesnym świecie. Pani wiceburmistrz, dziękując naszej szkole za angażowanie się w wiele akcji o wymiarze społecznym, podkreślała, że każdy może dbać o pokój na świecie poprzez okazywanie sobie wzajemnego szacunku w codziennych relacjach. Żonkile, które są odporne i wiosną cieszą oczy piękną barwą, mają być symbolem naszej nadziei, pamięci i działania, by nigdy więcej żadne dziecko na świecie nie musiało cierpieć.

          • Tydzień z historią - podsumowanie

          • Zakończył się tydzień spotkań historycznych, który zawsze ma miejsce w okolicach 11 listopada -  naszego  święta narodowego,  upamiętniającego odzyskanie niepodległości po 123 latach zaborów. W poniedziałek oglądaliśmy wystawę zdjęć z flagą, we wtorek z akompaniamentem p. Magdy Jakubowskiej śpiewaliśmy na przerwach pieśni patriotyczne, w czwartek na górnym korytarzu mogliśmy oglądać scenki z naszych powstań narodowych, natomiast piątek był dniem hymnu. Po raz szósty, jako szkoła przystąpiliśmy do ogólnokrajowej akcji „Szkoła do hymnu” i w przeddzień 11 listopada, o godz. 11.11, ubrani w narodowe barwy odśpiewujemy cztery zwrotki hymnu państwowego. W tym czasie klasy 0-3 tradycyjnie odbywają bieg niepodległości, zakończony również odśpiewaniem hymnu, w tym roku pod gmachem MDK razem z innymi szkołami oraz przedszkolami. Za zorganizowanie w/w przedsięwzięć dziękujemy uczniom klas siódmych oraz nauczycielkom historii: p. Ewelinie Frankiewicz, p. Marcie Woźnicy, p. Urszuli Ćwiek.

          • Laurka dla Polski

          • Uczniowie klas 0-3 świętowali 105. rocznicę odzyskania przez Polskę niepodległości. Na lekcjach śpiewali pieśni patriotyczne, zapoznawali się z historią Polski, wykonywali prace plastyczne w barwach ojczystych, przygotowywali babeczki. Dzieci wspólnie wykonały laurkę dla Polski z białych i czerwonych serduszek, którą można zobaczyć na korytarzu szkolnym. Uczniowie z kl. 3A i 3C  przeprowadzili quiz o niepodległej, wręczając cukierki uczniom, którzy najszybciej i najlepiej odpowiedzieli na pytania. Uczniowie wiedzą, czym jest patriotyzm, dali także wyraz pamięci o tych wszystkich, dzięki którym żyjemy w wolnej Polsce.

          • Życzenia dla Niepodległej

          • Nasza szkoła dołączyła do wymiany pocztówkowej z okazji 105. rocznicy odzyskania niepodległości. Uczniowie klas 4-7 wykonali własnoręcznie piękne, kolorowe pocztówki z życzeniami, które zostały rozesłane do szkół z całej Polski. Do nas także trafiły pozdrowienia podstawówek z Poznania, Zubrzycy, Rumii czy Tarnobrzegu. Wzięcie udziału w wymianie pocztówkowej to nie tylko zabawa czy nawiązanie kontaktu z dziećmi z innych placówek, ale także podtrzymanie tradycji pisania i tworzenia niepowtarzalnych, oryginalnych kartek, która powoli odchodzi w niepamięć. 

          • Bieg Radości z Niepodległości

          • W piątek 10 listopada najmłodsi uczniowie na sportowo świętowali 105. rocznicę odzyskania przez Polskę niepodległości. W tym roku zaprosiliśmy do udziału w "Biegu Radości z Niepodległości" przedstawicieli wszystkich mińskich szkół podstawowych. W reprezentacji każdej ze szkół było po 11 uczniów i nauczyciel, wszystkie szkolne drużyny pięknie prezentowały się w swoich biało-czerwonych strojach, z polskimi flagami,  szalikami w barwach narodowych i wieloma pomysłowymi gadżetami. Na placu amfiteatru przy Miejskim Domu Kultury uczestnicy biegu zostali przywitani przez pana dyrektora Grzegorza Wyszogrodzkiego i pomysłodawczynię naszej wspólnej patriotycznej aktywności - panią Małgorzatę Kożuchowską. Punktualnie o 11.11 wszyscy odśpiewali hymn Polski przy akompaniamencie pani Magdaleny Jakubowskiej. Później była rozgrzewka przed biegiem poprowadzona przez nauczyciela w-fu pana Marcina Sokołowskiego, a następnie kolejne drużyny startowały w biegu radości, którego celem było wspólne pokonanie trasy położonej w miejskim parku. Po drodze uczestnicy zbierali po 4 puzzle, z których na mecie układali hasło - NIEPODLEGŁOŚĆ. Po radosnym dotarciu do mety dzieci otrzymywały cukierki, baloniki i pamiątkowe dyplomy. Po reprezentacjach z miejskich szkół w biegu radości wzięli udział również wszyscy uczniowie z klas 1-3 oraz dzieci z zerówki z naszej szkoły i - co najważniejsze - wszyscy wspólnie, z uśmiechami na twarzach pokonali trasę niepodległościowego biegu. Dla reprezentacji drużyn ze wszystkich szkół podstawowych z Mińska Mazowieckiego: SP1, SP2, SP3, SP4, SP5, SP6 i Szkół Salezjańskich gospodarze przygotowali dodatkowo pyszną grochówkę, którą nasi goście - po takim radosnym sportowym wysiłku - zjedli z przyjemnością. Dziękujemy reprezentacjom szkół za udział w "Biegu Radości z Niepodległości"! Dziękujemy wszystkim, którzy przyczynili się do przygotowania tej radosnej patriotycznej imprezy. Dziękujemy Radzie Rodziców za finansowe wsparcie. 

          • Prelekcja o zwierzętach

          • 9 listopada z inicjatywy opiekunów Szkolnego Koła Wolontariatu pani Pauliny Goebel oraz pana Marcina Maciejewskiego gościliśmy w naszej szkole panią Zuzannę Piątkowską z fundacji „Zwierzaki z Mińska”. Pani Zuzanna przeprowadziła dla uczniów klas IV-VII prelekcję na temat ochrony oraz opieki nad zwierzętami. Na wstępie uczniowie zostali zapoznani z podstawowymi przepisami prawa dotyczącymi ochrony zwierząt. Jednym z prezentowanych punktów były regulacje prawne wynikające z ustawy o ochronie zwierząt oraz kary przewidziane za wykroczenia i przestępstwa względem nich. Omówione zostały zasady właściwej opieki nad zwierzętami oraz obowiązki właściciela m.in. właściwe karmienie zwierząt, zapewnienie im odpowiedniej ilości ruchu oraz godziwych warunków życia. Podczas prezentacji nasz gość często przytaczał przykłady niewłaściwego traktowania zwierząt, które bardzo często wynika z niezrozumienia ich podstawowych potrzeb oraz uczuć. Prowadząca podkreśliła również, jak ważne jest, aby każdy z nas w sposób szczególny zadbał o los zwierząt porzuconych oraz bezdomnych, starając się zapewnić im dom tymczasowy lub angażując się w wirtualną adopcję.

          • Projekt BohaterON w zerówce

          • Oddział przedszkolny z naszej szkoły - już po raz drugi - przystąpił do realizacji projektu BohaterON - włącz historię! Na podstawie materiałów edukacyjnych otrzymanych od organizatora i własnych scenariuszy pani Agata Christoph na zajęciach przeprowadziła z uczniami zajęcia dotyczące Powstania Warszawskiego. Po zapoznaniu się z tematem dzieci  przygotowały życzenia dla Powstańców Warszawskich w formie kartek, rysunków i laurek. Udział w kampanii BohaterON dał szansę na nawiązanie dialogu pokoleń i pozwolił wyrazić wdzięczność, szacunek i pamięć – wartości, o których wobec walczących o wolną Polskę, nigdy nie powinniśmy zapomnieć. Życzenia do Powstańców zostały wysłane elektronicznie od naszej grupy przedszkolnej i zostały umieszczone na ogólnopolskiej mapie uczestników akcji www.dumnizpowstancow.pl

          • Z wizytą u Marszałka

          • Na dwa dni przed Świętem 11 Listopada uczniowie z klasy 4b i 4c odwiedzili Muzeum Józefa Piłsudskiego w Sulejówku, by wziąć udział w zajęciach nt. "Świętujemy Niepodległą". Czwartoklasiści dowiedzieli się, dlaczego i od kiedy Święto Niepdległości obchodzimy 11 listopada. Nauczyli się szyfrować wiadomości. Poznali zasady postępowania z polską flagą opisane w przepisach. A na koniec spotkania każdy wykonał dla siebie specjalną przypinkę związaną z różnymi formami świętowania rocznicy odzyskania niepodległości.

            Uczniowie mieli okazję poznać ciekawe multimedialne muzeum związane z postacią Józefa Piłsudskiego i wziąć udział w atrakcyjnych aktywizujących zajęciach. 

          • Konkurs "Jestem bezpieczny" - etap szkolny

          • W poniedziałek 6 listopada dwudziestu jeden uczniów z klas 1-3 wzięło udział w szkolnym etapie IX Powiatowego Konkursu Wiedzy o Bezpieczeństwie i Zasadach Udzielania Pierwszej Pomocy „Jestem bezpieczny”. Do etapu powiatowego zakwalifikowało się dwoje uczniów: Jan Pogorzelski z kl. 3A i Natalia Zagórska z kl. 3C. Gratulujemy zwycięzcom i trzymamy za nich kciuki podczas etapu powiatowego, który odbędzie się 14 listopada w Szkole Podstawowej nr 1 w Mińsku Mazowieckim.

          • Integracja sensoryczna w 2d

          • Uczniowie z klasy 2d, podczas zajęć rozwijających kreatywność, mieli okazję doświadczyć aktywności związanych z rozwijaniem integracji sensorycznej. Polegały one na wykonywaniu zadań angażujących kilka zmysłów. W tym przypadku drugoklasiści przy użyciu pianki do golenia, mąki ziemniaczanej i płynu do naczyń wykonywali piankolinę. Podczas zajęć zadaniem dzieci było ulepienie zwierząt. Na koniec chętni uczniowie mogli napełnić balony powstałą masą, co utworzyło gniotki gotowe do zabawy.

          • Ortograficzne pracusie

          • Uczniowie klasy 4c uczą się sytematycznie poprawnej pisowni, realizując klasowy projekt MISTRZOWIE ORTOGRAFII. Na pierwszy ogień - zasady pisowni ó-u. Czwartoklasiści rozwiązywali zagadki i wykonywali zadania ortograficzne, a z darów jesieni tworzyli "cudaki", które w nazwie maja literkę ó lub u. Powstała cała galeria wiewiórek, królików, ludzików, ale była też sukienka, mucha, żółw, grubasek czy siódemka. Wszystkie prace uczniów można obejrzeć na parapetowej wystawie jesiennej w sali nr 19. Żeby nauczyć się ortografii, trzeba też trochę zaangażować mięśnie (nie tylko mózgu). Czwartoklasiści wzięli udział w dyktandzie bieganym. Sześć grup rywalizowało ze sobą, kto pierwszy i bezbłędnie przepisze tekst o cukierni babci Józi. Z lekcji polskiego uczniowie wychodzili z wypiekami na twarzy. Bo ortografia potrafi być bardzo męcząca.

          • Pamiętamy...

          • Przy okazji dnia Wszystkich Świętych przedstawiciele klas 1-3 udali się na pobliski cmentarz, żeby zapalić znicze i uczcić pamięć żołnierzy poległych w obronie naszego kraju. Dzieci w ciszy i zadumie przeszły alejkami cmentarza, doskonale pamiętając o stosownym zachowaniu w miejscu zadumy. Takie wyjście to idealna lekcja historii i kształtowanie postaw szacunku do własnego kraju.

          • 5c w Muzeum J. Piłsudskiego

          • Uczniowie z klasy 5c wraz wychowawcą - panem Marcinem Maciejewskim i polonistką - panią Agnieszką Kożuchowską 6 listopada pojechali do Sulejówka do Muzeum Józefa Piłsudskiego na zajęcia "Świętujemy Niepodległą". W związku z tym, że wizyta w muzeum była kilka dni przed 105. rocznicą odzyskania przez Polskę niepodległości, uczniowie na wystawie stałej oglądali eksponaty związane z procesem odbudowywania Polski po 123. latach zaborów, dowiedzieli się, jaką rolę w tamtym czasie pełnił marszałek J. Piłsudski, rozmawiali z panią przewodniczką o symbolach i barwach narodowych. Uczniowie mieli również okazję poznania tajników alfabetu Morse’a, który na początku XX wieku był głównym sposobem komunikowania się między państwami. Zadaniem uczniów było wymyślenie wyrazów związanych z odzyskaniem przez nasz kraj niepodległości, a następnie zaszyfrowanie ich alfabetem Morse’a. Na zakończenie wycieczki uczniowie wzięli udział w warsztatach plastycznych, podczas których wykonywali przypinki z samodzielnie wymyślonymi sloganami dotyczącymi Święta Niepodległości. Wizyta w muzeum bez wątpienia wprowadziła wszystkich w patriotyczną atmosferę. Uczniowie z 5c byli zachwyceni wizytą w muzeum, deklarują, że chętnie wybiorą się tam ponownie.

          • Tydzień radosnego świętowania

          • Nauczycielki historii - pani Ewelina Frankiewicz, pani Marta Woźnica i pani Urszula Ćwiek zapraszają do wspólnego świętowania i zabawy z historią. 

            Zaczynamy już 6 listopada.

            Szczegóły - na plakacie.

    • Kontakty

      • Szkoła Podstawowa nr 3 im. Jana Pawła II w Mińsku Mazowieckim
      • (+48) 25 758 95 47
      • ul. Budowlana 2
        05-300 Mińsk Mazowiecki
        Poland
  • Galeria zdjęć

      brak danych