• WOŚP - pomagaj(my)!

          • Szanowni Rodzice! Drodzy Nauczyciele i Pracownicy!

            W najbliższą niedzielę (28 stycznia) grupa uczniów z naszej szkoły będzie wolontariuszami Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Uczniowie będą pod opieką nauczycieli spacerować z puszkami po ulicach naszego miasta i zbierać pieniądze przeznaczone na rzecz Fundacji Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Hasło tegorocznego finału to: "Płuca po pandemii! Gramy dla dzieci i dorosłych!". Jeśli będą Państwo mieli ochotę wesprzeć tę akcję, to zapraszam w niedzielę na spacer na ul. Budowlaną 2 – do szkoły. Od godz. 12.00 do 16.00 nasi uczniowie będą mieć dyżur wzdłuż ogrodzenia szkoły i w ciągu tych godzin będą czekać na uczniów, Rodziców, Nauczycieli, którzy w tym roku zechcą wrzucić pieniądze do puszek WOŚP-u. Zachęcam do wspierania 32. Finału! Doceniam coroczną inicjatywę moich uczniów i cieszę się ze wsparcia udzielonego im przez nauczycieli. Liczę na to, że społeczność naszej szkoły przyłączy się do akcji, w której tak licznie (i to nie po raz pierwszy) udział biorą nasi uczniowie wspierani przez nauczycieli i swoich Rodziców. W poprzednich latach uczniowie spisali się doskonale - w tym roku również ich zapał jest ogromny! Oni mają moc i chcą zrobić coś dobrego dla innych! My możemy im pomóc, wrzucając pieniądze do puszek.

            Zapraszam w niedzielę na spacer na ul. Budowlaną 2! Proszę nie zapomnieć o zabraniu gotówki! 

            Grzegorz Wyszogrodzki - dyrektor szkoły

          • Życzymy dobrych - bezpiecznych ferii!

          • Drodzy uczniowie i nauczyciele - życzymy Wam dobrego, bezpiecznego czasu odpoczynku! Naładujcie baterie, wyśpijcie się, idźcie na spacer, spotkajcie się ze znajomymi! Do zobaczenia 29 stycznia! Załączamy Wam "ściągawkę" z zasadami bezpieczeństwa...

          • Szkoła z pasją do matematyki

          • Z przyjemnością informujemy, że nasza szkoła otrzymała certyfikat "Szkoły z pasją do matematyki". Od kilku miesięcy w naszej szkole wykorzystywane są Karty Grabowskiego jako innowacyjna metoda nauczania matematyki. Nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej oraz nauczyciele wspomagający ukończyli w listopadzie  certyfikowane szkolenie z praktycznego zastosowania Kart Grabowskiego na lekcjach i zajęciach pozalekcyjnych. Nasi uczniowie korzystają z gier rozwijających logiczne myślenie, umiejętności dodawania, odejmowania, mnożenia, dzielenia. Nauka matematyki kojarzy się z zabawą, z wyzwaniami, z radosną rywalizacją. 

          • Relacje z "białej szkoły"

          • Uczestnicy zimowego wyjazdu na "białą szkołę" po powrocie z wycieczki udostępnili nam relację filmową i fotograficzną. Zachęcamy do obejrzenia filmiku i zdjęć. Dziękujemy organizatorom i opiekunom (pani Kamili Zagórskiej, panu Markowi Kudelskiemu, panu Tomaszowi Rucie i panu Marcinowi Sokołowskiemu) za moc emocji!

            Link do filmiku:  https://drive.google.com/file/d/1sHCel1WUpOkBl3gV7pwYI1dVhDDwT-ne/view?usp=sharing

          • Powtórka słówek z robotem

          • Na jednej z ostatnich przed zimową przerwą lekcji języka angielskiego przygotowanej przez pana Marcina Maciejewskiego oraz panią Paulinę Goebel uczniowie klasy 4a powtarzali angielskie słownictwo za pomocą photonów - sprytnych robotów pozyskanych przez szkołę w ramach realizowanego projektu „Laboratoria Przyszłości”. Powtarzany przez uczniów materiał obejmował nazwy części ciała. Zadaniem uczniów było zaprogramowanie robotów za pomocą tabletów, tak aby naśladowały angielskie słówka określające części ciała. Następnie odbyły się wyścigi robotów, podczas których każdy robot musiał jak najszybciej pokonać wyznaczoną trasę, wymawiając przy tym jak największą ilość angielskich słówek. Lekcja z udziałem robotów okazała się wspaniałą zabawą i przede wszystkim doskonałym sposobem na zapamiętanie nowego materiału.

          • Wystawa z MZM

          • Na naszym szkolnym korytarzu pojawiła się udostępniona przez Muzuem Ziemi Mińskiej wystawa tematyczna  "Węgry - pamiętnik czasu wojny". Uczniowie klas 7 mogli szczegółowo zapoznać się z okolicznościami przedstawionych wydarzeń na jednej z lekcji historii. Losy polskich uchodźców, którzy po wybuchu II wojny światowej znaleźli schronienie na Węgrzech, żywo ich zainteresowały. Po analizie zamieszczonych informacji młodzież obejrzała fabularyzowany dokument pt. "Życie na krawędzi. Henryk Sławik - József Antall Senior" traktujący o wojennym uchodźstwie polskim na Węgrzech, o ówczesnych bohaterach i polsko-węgierskiej przyjaźni. Dzięki uprzejmości dyrektora Muzeum Ziemi Mińskiej nasi uczniowie uczestniczyli w pięknej lekcji człowieczeństwa i zrozumienia między narodami.

          • Uczniu - chcesz zostać radnym?

          • Jeśli masz skończone 13 lat, do 19 stycznia (piątek) do godz. 15.00 możesz zgłosić się i kandydować w wyborach do Młodzieżowej Rady Miasta Mińsk Mazowiecki. Wszystkie niezbędne dokumenty należy składać do Miejskiej Komisji Wyborczej w pokoju nr 3 w Urzędzie Miasta w Mińsku Mazowieckim. Najpóźniej 30 stycznia 2024r. zostanie ogłoszona lista kandydatów i już od tego dnia będziesz mógł/-a prowadzić kampanię wyborczą, aby 20 lutego 2024r. podczas głosowania w okręgach wyborczych wybrano właśnie Ciebie na Radnego Młodzieżowej Rady Miasta. Wyniki podamy do 23 lutego 2024r. Szczegółowe informacje w sprawie wyborów dostępne są pod linkiem:

            https://bip.minsk-maz.pl/index.php?type=4&name=bt156&func=selectsite&value%5B0%5D=mnu75&value%5B1%5D=3

            – do 19 stycznia do godz. 15.00 zgłoś swoją kandydaturę do Miejskiej Komisji Wyborczej
            – do 30 stycznia ogłosimy listę Kandydów do MRM
            – 30.01-19.02 prowadzenie kampanii wyborczej
            – 20 lutego 2024 r. głosowanie
            – do 23 lutego 2024 r. ogłoszenie wyników

          • Artystyczne podsumowanie I semestru

          • Na górnym korytarzu można podziwiać prace plastyczne uczniów z klas 4-7. Prace powstawały na lekcjach plastyki w pierwszym półroczu tego roku szkolnego. Młodzi artyści próbowali swoich sił, stosując różne techniki plastyczne. Wszelkie działania służyły wyzwalaniu kreatywności twórczej uczniów i docenianiu podejmowanych przez nich działań. Najważniejsze są chęci i wysiłek włożony w każdą pracę. Gratulujemy naszym szkolnym artystom i nauczycielce plastyki - pani Katarzynie Milewskiej. 

          • Pozdrowienia z "białej szkoły"!

          • Grupa uczestników Białej Szkoły wraz z opiekunami serdecznie pozdrawia wszystkich, którzy zostali w szkole! Pogoda bajkowa, chociaż mroźna. Warunki - wymarzone! Dzieciaczki - SUPER! Zjeżdżają na nartach i na snowboardzie. W programie była kolacja w szałasie z muzyką góralską - mamy to zaliczone. Zmęczone nogi w basenie ośrodkowym - są wymoczone! Szał zakupowy na Krupówkach - także za nami! Na wszystkich czeka jeszcze wizyta w Termach Chochołowskich, a na koniec - dyskoteka! Wracają w czwartek...

          • "Akademia Pana Kleksa" - byliśmy, widzieliśmy!

          • Uczniowie klas 4 i 5 we wtorek 9 stycznia obejrzeli w Kinie Muza nową adaptację lektury "Akademia Pana Kleksa" z Tomaszem Kotem w roli głównej. Jest to uwspółcześniona wersja tekstu napisanego przez Jana Brzechwę. Dużej grupie uczniów podobały się zmiany wprowadzone przez reżysera. 

          • Współczesny Miko Kopernikowski

          • Mikołaja Kopernika raczej przedstawiać nikomu nie trzeba. Każdy z nas wie, że jest to ten, który wstrzymał Słońce i poruszył Ziemię. Czy ktoś jednak zastanawiał się, jak wyglądałby Mikołaj Kopernik, jeśli żyłby w naszych czasach? Na to pytanie postanowili odpowiedzieć uczniowie z klasy 2b. W trakcie zajęć informatyki korzystając z zasobów internetu wyszukiwali informacje dotyczące sławnego astronoma, niejedne fakty ich zadziwiły. Następnie uczniowie mając do dyspozycji twarz Kopernika mieli za zadanie przedstawić jego postać oraz zawód, który mógłby wykonywać w naszych czasach. Pomysły były różne: zdaniem dzieci byłby maszynistą, kosmonautą, cyrkowcem i piłkarzem, a przy tym królem strzelców, a do jego pasji należałyby podróże i koszykówka. Zajęcia zostały przeprowadzone w ramach projektu edukacyjnego "Polak ma essę!"

          • "BohaterON" w naszej szkole

          • Z końcem 2023 roku klasy 5 i 7 podczas lekcji historii miały okazję uczestniczyć w VIII edycji ogólnopolskiej kampanii "BohaterON – włącz historię!". To akcja, która ma na celu pielęgnowanie pamięci narodowej oraz przekazywanie wiedzy historycznej o Powstaniu Warszawskim. Piątoklasiści poznali historię małej Janki i jej rodziny - mieszkanki Warszawy, której przyszło żyć w trudnych czasach wojny. Starsi uczniowie zapoznali się z filmem "Co za historia" opowiadającym o losach warszawskich powstańców. Zarówno piąte, jak i siódme klasy były poruszone tym, co zobaczyły i usłyszały w przedstawionych materiałach. W ramach akcji nasza szkoła otrzymała dyplom oraz grę karcianą "Cenzura", którą z pewnością wykorzystamy na lekcjach historii.

          • Galeria Artystyczna - klasy 0-3

          • W naszej szkole podczas I semestru powstawały kreatywne prace plastyczne, które w ramach podsumowania półrocza wyeksponowaliśmy w szkolnej "galerii artystycznej". Prace, które pojawiły się w specjalnie zaaranżowanej przestrzeni na korytarzu szkolnym oraz w świetlicy, zostały wykonane za pomocą różnorodnych środków plastycznych: rysowania, wycinania, wyklejania, lepienia, wydzierania czy malowania farbami. Ekspresja twórcza to ważny element kształtowania wrażliwości naszych uczniów. Zajęcia plastyczne pobudzają dzieci do działalności twórczej, która pozytywnie wpływa na ich rozwój. Poprzez takie zajęcia dzieci rozwijają wyobraźnię, wrażliwość estetyczną oraz uczą się zasad utrzymania ładu i porządku podczas pracy. Stymulują również wrażliwość wzrokową oraz dotykową. Kształtują zdolność koncentracji uwagi oraz skupienia na wykonywanej pracy.  Ponadto są  doskonałą formą wyrażania uczuć i swojej wizji postrzegania świata. Gorąco zachęcamy do podejmowania rozmaitych form artystycznych oraz do podziwiania i inspirowania się dziełami naszych szkolnych artystów.

            Link do prezentacji z pracami naszych uczniów: 

            416178857_7120436374687700_6701073866262657290_n.mp4

          • Światowy Dzień Braille’a

          • 4 stycznia obchodziliśmy Światowy Dzień Braille’a. Opracowany przez niego alfabet pomaga osobom niewidomym odczytać świat. Tego dnia uczniowie klas pierwszych rozmawiali o tym, że wszyscy różnimy się od siebie i mamy do tego prawo. Pierwszoklasiści dowiedzieli się, kim był Braille i co oznaczają wypukłe kropki? Zastanawiali się, jakie trudności spotykają osoby niewidzące lub niedowidzące w życiu codziennym. Uczniowie spróbowali „napisać” swoje imię alfabetem Braille’a, by potem je odczytać palcami bez patrzenia. Z zasłoniętymi oczami losowali po jednym przedmiocie codziennego użytku, który musieli rozpoznać po dotyku. Prawdziwym wyzwaniem był spacer po szkolnym korytarzu - jedna z osób w parze miała zasłonięte oczy, druga zaś ją asekurowała. Dzięki tym doświadczeniom uczniowie zrozumieli, że inność może nas wzbogacić i nie musi powodować strachu.

          • Gramy zmysłami - Akademia Smaku

          • Uczniowie klasy 4c wykonali zadanie styczniowe w ramach projektu "Gramy zmysłami". Tym razem była to Akademia Smaku. Czwartoklasiści próbowali produktów żywnościowych, zgadując z zamkniętymi oczami ich smak. Do zabawy dołączył wychowawca klasy - pan Sławomir Rybiński. Dzieci i wychowawca w nagrodę otrzymali smaczne cukierki.

          • Literacki początek roku

          • Dnia 3 stycznia 2024 roku gościliśmy w szkole p. Magdalenę Bernat-Protaziuk, autorkę książki
            „Stworzaki poznają zwierzaki”. Utwory „Humbak hula”, „Małż chwalipięta” czy „Jak śpią zwierzęta?”
            przypadły do gustu naszym najmłodszym uczniom. Dzieci chętnie odpowiadały na pytania, brały
            udział w zabawie oraz tańczyły taniec hula. Po zakończonym spotkaniu można było nabyć książki z
            autografem autorki oraz maskotkę stworzaka. Dziękujemy i czekamy na kolejne części serii.

            Dziękujemy paniom z biblioteki - Katarzynie Duczek i Annie Borkowskiej za przygotowanie spotkania.

          • Zebranie rady rodziców - zaproszenie

          • Przewodnicząca Rady Rodziców zaprasza na zebranie Rady Rodziców, które odbędzie się 05.01.2024 w godzinach 17:30-19:00 w szkolnej stołówce.

            Planowany porządek zebrania:

            1. Podsumowanie pierwszego semestru działalności Rady Rodziców.

            2. Omówienie działań Rady Rodziców w związku z organizacją balu karnawałowego i dyskoteki.

            3. Zmiana uchwały dotyczącej przeznaczenia pieniędzy Rady Rodziców przez dyrekcję z dekoracji sali historycznej na dygestorium w sali chemicznej.

            4. Podjęcie uchwały dotyczącej dostępu do konta bankowego Rady Rodziców przez jej reprezentantów.

            5. Omówienie zarysu kolejnych planów Rady Rodziców w bieżącym roku szkolnym.

            6. Podjęcia decyzji dotyczącej terminu procedowania ewentualnych zmian w Regulaminie Rady Rodziców.

            7. Omówienie propozycji rozwiązań dla szatni.

            8. Wolne wnioski.

            Na nadchodzący rok 2024 życzymy wszystkim spokoju, zdrowia oraz radości z towarzyszenia naszym dzieciom w wyboistej drodze do dorosłości.

            Dobrego dnia,

            Karolina Mysiorska

          • Grudniowe wydanie "Na marginesie"

          • Z przyjemnością przekazujemy czytelnikom kolejny numer gazetki „Na marginesie”. W tym miesiącu poruszamy tematy związane ze Świętami Bożego Narodzenia, sportem. Przeczytacie również sprawozdanie z mikołajkowej wycieczki klasy 6a, ze spotkania z Wisławą Szymborską. Ci, którzy lubią słodkości, także znajdą coś dla siebie. Dla naszej nowej gazetkowej redakcji były to bardzo pracowite miesiące - pełne wyzwań, ale owocne! Wszystkim czytelnikom życzymy, aby nadchodzący rok był jeszcze lepszy!

            Link do gazetki: Na_marginesie-_grudzien_2023.pdf

          • Młodzi angliści

          • Drugoklasiści na grudniowych lekcjach języka angielskiego zajmowali się nie tylko słownictwem związanym ze Świętami Bożego Narodzenia, ale także nauką pisania listu do Świętego Mikołaja. W zorganizowanym przez panią Kamilę Zagórską konkursie, wzięło udział wielu drugoklasistów, z których zostało wyłonionych 2 uczniów, których prace zasłużyły na wyróżnienie. Franek Kulis z 2c i Kuba Giersz z 2d zaprezentowali nie tylko umiejętności językowe, ale również talent plastyczny.

          • ŚWIĄTECZNE ZADANIE W RAMACH PROJEKTU E-TWINNING

          • W ramach realizowanego projektu e-twinning z grecką szkołą podstawową uczniowie klasy 5c pod opieką wychowawcy pana Marcina Maciejewskiego wykonali prezentacje multimedialne, w których zaprezentowali główne tradycje świąteczne obchodzone w Polsce. Opisali również potrawy świąteczne oraz zawarli kilka ciekawostek związanych z Bożym Narodzeniem. Uczniowie z Grecji w swoich prezentacjach również opisali sposób spędzania Bożego Narodzenia oraz Nowego Roku w swoim kraju. Porównując prace uczniów z obu krajów, można zauważyć, że tradycje świąteczne w Polsce oraz Grecji różnią się od siebie pomimo tej samej religii. Z wykonanych przez uczniów obu szkół prezentacji powstały dwa filmiki na kanale youtube prezentujące polskie oraz greckie tradycje świąteczne. Filmiki dostępne są pod następującymi linkami:
            Polskie tradycje świąteczne: https://www.youtube.com/watch?v=rOjgat51QuQ
            Greckie tradycje świąteczne: https://www.youtube.com/watch?v=0NTz-bGnCk0
            Realizowany przez piątoklasistów europejski projekt e-twinning ma charakter interdyscyplinarny. Łączy on wiedzę oraz umiejętności uczniów z różnych przedmiotów. W celu wykonania prezentacji multimedialnych uczniowie posłużyli się umiejętnościami z zakresu informatyki, wiedzą z zakresu religii oraz oczywiście znajomością angielskiego słownictwa.

    • Kontakty

      • Szkoła Podstawowa nr 3 im. Jana Pawła II w Mińsku Mazowieckim
      • (+48) 25 758 95 47
      • ul. Budowlana 2
        05-300 Mińsk Mazowiecki
        Poland
  • Galeria zdjęć

      brak danych