• Dzień Książki

          • Prawie trzydzieści lat temu wymyślono Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich. Obchodzony jest 23 kwietnia, bo tego dnia przyszedł na świat autor Don Kichota i twórca literackiej historii Romea i Julii, czyli Cervantes i Szekspir. W naszej szkole też świętujemy tego dnia w sposób szczególnie… książkowy. W tym roku uczniowie klas 1-3 spotkali się z paniami bibliotekarkami – panią Katarzyna Duczek i panią Anią Borkowską, by porozmawiać o historii książki. Starsi uczniowie też mieli gościa – mogliśmy poznać sposoby tworzenia komiksu dzięki opowieściom pana Wojciecha Cichonia, autora pierwszego komiksu o Mińsku Mazowieckim. Dowiedzieliśmy się, że jeden komiksowy obrazek to kadr, a ich rysowanie to proces złożony z kilku etapów. Spotkania były okazją do rozstrzygnięcia szkolnego konkursu ogłoszonego z okazji Dnia Książki na booktrailer. Wśród autorów filmików z recenzjami książek z klas 1-3 I miejsce zajęła Martyna Kożuchowska z 2b, która polecała do czytania serię „Baśniobór”. II miejsce zajęli chłopcy – Franek Kulis z 2c i Jan Pogorzelski z 3a. Franek polecał serię książek związanych z grą Minecraft, a Janek w przebraniu greckiego boga rekomendował pozycję „Ci rewelacyjni Grecy”. Na trzecim miejscu podium znalazły się pierwszoklasistki – Gaja Karbowiak i Hania Gągol. Wśród uczniów klas 4-7 najciekawszy filmik przygotowała Natasza Wyszogrodzka z 4c, która polecała książkę „Lukrecja”. Drugie miejsce zajęli ex aequo Bartosz Jurek z 5c i Piotr Szymaniak z 6a. Bartek zachęcał do przeczytania książki „Urodziny”, a Piotrek namawiał do poznania „Bramkarzy”. Na podium znaleźli się też Ala Kołak z 4c i Oliwier Łoboda z 6b, a wyróżnienie zdobyli Krystian Kościelniak z 5c i Damian Bączek z 7a. Gratulujemy laureatom i zachęcamy do sięgania po książki nie tylko z okazji Dnia Książki. Organizatorkami konkursu i spotkań były pani Agnieszka Kożuchowska i pani Izabela Saganowska, a nagrody ufundowała Rada Rodziców.

          • Akcja "Żonkile"

          • Żółty żonkil jest symbolem zbiorowej pamięci. Co roku 19 kwietnia w rocznicę powstania w getcie warszawskim przypinamy do ubrania papierowego, żółtego żonkila – kwiat, który mówi: „pamiętam”. Pamiętam o tym, że 81 lat temu kilkuset słabo uzbrojonych i świadomych klęski patriotów rzuciło wyzwanie niemieckim oddziałom wojskowym, wzniecając powstanie w getcie warszawskim. To nie była walka o zwycięstwo, to była walka o godną śmierć, z bronią w ręku. W naszej szkole po raz kolejny włączyliśmy się w akcję „Żonkile” organizowaną przez warszawskie muzeum POLIN. Przez dwa kolejne tygodnie w klasach IV–VI na lekcjach wychowawczych uczniowie - korzystając z materiałów edukacyjnych muzeum - dowiadywali się o losach swoich rówieśników z tamtych lat, boleśnie doświadczonych przez okrucieństwo wojny. Obejrzeli wzruszający film „Będę pisać”, wypełniali karty pracy, wykonali własnoręcznie żółte żonkile z papieru. W piątek 19 kwietnia upamiętniliśmy ten dzień wspólnym zdjęciem.

            Ps. Nasze szkolne żonkile zakwitły w tym roku wcześniej, dlatego klasy czwarte - uprzedzając akcję „Żonkile” -  już wcześniej spotkały się przy przecudnie kwitnącej rabacie żółtych żonkili na wspólne zdjęcie. 

          • Szkolna wycieczka do Londynu

          • W dniach 15-20 kwietnia 42 uczniów z klas szóstych oraz siódmych naszej szkoły wzięło udział w szkolnej wycieczce do Londynu. Opiekunami wyjazdu byli: pani Katarzyna Kozłowska-Wyszogrodzka, pani Ewa Raczyńska, pani Marta Ślubowska oraz pan Marcin Maciejewski. Autokarowa wycieczka do stolicy Anglii została zorganizowana we współpracy z biurem podróży Atas z Warszawy.

            Po długiej podróży przez Niemcy, Holandię, Belgię oraz Francję dotarliśmy do wybrzeża Cieśniny Kaletańskiej, do francuskiego miasteczka - Calais, gdzie czekała nas odprawa paszportowa. Do Anglii dojechaliśmy we wczesnych godzinach porannych drugiego dnia wycieczki, podróżując Eurotunelem łączącym Francję z Wielką Brytanią. Naszą przygodę zaczęliśmy od zwiedzania Greenwich- miejscowości, w której przebiega słynny południk zero. Następnie po zrobieniu pamiątkowego zdjęcia przy Obserwatorium Astronomicznym udaliśmy się na stację kolejki DLR, skąd dotarliśmy do centrum Londynu. Zwiedzanie angielskiej stolicy zaczęliśmy od wizyty w Tower of London - słynnej fortecy położonej nad północnym brzegiem Tamizy. Historię tego miejsca poznaliśmy po angielsku, uczestnicząc w lekcji muzealnej przeprowadzonej przez anglojęzyczną panią przewodnik. Po pamiątkowym zdjęciu na tle London Bridge udaliśmy się na drugą stronę Tamizy, przemierzając rzekę mostem Millenium Bridge. Czekała tu na nas kolejna atrakcja naszej wycieczki - wizyta w Tate Modern - brytyjskim muzeum narodowym sztuki nowoczesnej. Mieliśmy okazję podziwiać dzieła wielu światowej sławy artystów pochodzących z różnych krajów oraz epok.  Do naszego hotelu położonego na obrzeżach Londynu dotarliśmy metrem oraz pociągiem. Podczas podróży mieliśmy okazję zobaczyć typową angielską architekturę, której ważny element stanowią ogrody angielskie.

            Kolejny dzień wycieczki zaczęliśmy od zwiedzania ścisłego centrum brytyjskiej metropolii - dzielnicy Westminster, gdzie znajduje się legendarny zegar Big Ben oraz gmach brytyjskiego parlamentu. Spacerując po skwerze Westminster, mijaliśmy pomniki ważnych postaci z historii Wielkiej Brytanii oraz innych regionów świata. Dowiedzieliśmy się m.in. czym zasłynęły takie osoby jak Winston Churchill, Nelson Mandela czy też Mahatma Gandhi. Był też czas na pamiątkowe zdjęcia przy słynnych czerwonych budkach telefonicznych - obowiązkowy punkt każdej wycieczki do Londynu. Następnie udaliśmy się w kierunku Pałacu Buckingham, przechodząc przez jeden z największych londyńskich parków- Park Św. Jakuba. Przy bramie Pałacu odbyła się krótka lekcja historii. Poznaliśmy ciekawe fakty na temat życia rodziny królewskiej, a w szczególności na temat niedawno zmarłej królowej Elżbiety II. Kolejnym punktem naszej wycieczki była wizyta w Muzeum Brytyjskim. Mogliśmy poznać tu historię rozwoju człowieka poprzez obiekty zgromadzone z różnych zakątków świata na przestrzeni wielu okresów. Nasz dzień zakończyliśmy, odwiedzając z niecierpliwością przez wszystkich wyczekiwane Muzeum Figur Woskowych - Madame Tussaud’s. Każdy mógł  zrobić sobie zdjęcie ze sławnymi postaciami ze świata sportu, muzyki czy też polityki.

            Następny dzień naszej wycieczki upłynął nam na wizycie w Muzeum Historii Naturalnej. Udaliśmy się też do bardziej handlowej części Londynu - w pobliże Oxford Street gdzie każdy mógł zakupić pamiątkę oraz odwiedzić m.in jeden z największych sklepów klocków Lego na świecie.

            Niezapomnianych wrażeń nie zabrakło również podczas ostatniego dnia naszego pobytu w Londynie. Miasto oraz jego okazałe zabytki mogliśmy podziwiać z lotu ptaka - z kapsuł diabelskiego młyna London Eye. Następnie wybraliśmy się w rejs statkiem po Tamizie,  docierając do pierwszego punktu wycieczki - miasta Greenwich, z którego autokarem pojechaliśmy do portu Dover, aby promem dotrzeć do Francji, a następnie kontynuować podróż w kierunku Polski.

            Ten kilkudniowy pobyt w Londynie dostarczył nam wielu wrażeń oraz niezapomnianych chwil. Poznaliśmy trochę historii, spróbowaliśmy prawdziwych brytyjskich potraw oraz mieliśmy okazję komunikować się po angielsku w naturalnym środowisku językowym.

          • Konkurs recytatorski - sukces Janka Rosołka

          • Gabriela Sadowska z klasy IVd i Jan Rosołek z klasy IIIa reprezentowali naszą szkołę w Powiatowym Konkursie Recytatorskim Jednego Wiersza. Prezentowali wiersz Jana Brzechwy  "Na straganie". Oboje spisali się na medal. Miło nam poinformować, że Janek Rosołek zajął III miejsce. Gratulujemy sukcesu!

          • Spotkanie na temat ochrony danych osobowych

          • Na godzinie z wychowawcą klasy IVB i IVD wzięły udział w spotkaniu z panią Martą Nowakowską - pracownikiem Urzędu Miasta. Pani Marta Nowakowska jest Inspektorem Ochrony Danych. To osoba odpowiedzialna za nadzór nad przestrzeganiem przepisów ochrony danych osobowych w organizacji.  Głównym zadaniem Inspektora jest monitorowanie i kontrola zgodności działań firmy z prawem ochrony danych, udzielanie informacji i porad dotyczących przetwarzania danych. Uczniowie dowiedzieli się, co to są dane osobowe i jak je chronić. Rozmawiali na temat bezpiecznego korzystania z internetu. Na pamiątkę spotkania dzieci otrzymały upominki.

          • Pudełko sensoryczne w 4c

          • Uczniowie klasy 4c wykonali już ostatnie zadanie w ramach ogólnopolskiego projektu "Gramy zmysłami". Tym razem było to pudełko sensoryczne. Czwartoklasiści samodzielnie przygotowali kolorowe ozdoby, które umieścili na pudełku przeznaczonym do gromadzenia w nim skarbów zebranych podczas klasowych wycieczek. Uczniowie własnoręcznie wykonali naklejki do ozdobienia pudełka. Ciekawe, co tam umieszczą?

          • Projekt BAŚŃ

          • Uczniowie klasy 4c samodzielnie, podzielni na cztery grupy pracowali przez trzy tygodnie nad przygotowaniem przedstawienia na podstawie dowolnej baśni. 18 kwietnia wszyscy mieli okazję podziwiać efekty pracy kolegów i koleżanek. Obejrzeliśmy w sali teatralnej cztery przedstawienia. Na ogromne uznanie zasługuje zaangażowanie uczniów w przygotowanie prezentacji. Czwartoklasiści zadbali o wybór i opracowanie scenariusza, podział ról, dobór strojów, przygotowanie scenografii i efektów dodatkowych. Nauczycielka języka polskiego - pani Izabela Saganowska i nauczycielka współorganizująca kształcenia - pani Katarzyna Rosłoń z dumą oglądały kreatywne starania swoich podopiecznych. Uczniowie nie tylko zaprezentowali baśnie w swoich interpretacjach scenicznych, ale potrafili też uczciwie, obiektywnie i sprawiedliwie ocenić występy kolegów i koleżanek. Dwie wybrane prezentacje już w poniedziałek obejrzą uczniowie klas szóstych, bowiem w przyszłym tygodniu rusza maraton teatralny zorganizowany przez zespół nauczycieli polonistów. Uczniowie klas 4-6 będą podziwiać teatralne występy swoich kolegów i koleżanek, którzy przygotowali prezentacje baśni, mitów i legend.  

          • Akcja Żonkile - uczniowie w MBP

          • W czwartek z okazji zorganizowanej przez Miejską Bibliotekę Publiczną w Mińsku Mazowieckim akcji "Żonkile 2024" klasy 7 miały okazję obejrzeć film pt. "Muranów - Dzielnica Północna". Przedstawiona opowieść dotyczyła historii dzielnicy Muranów, zamieszkiwanej przez ludność żydowską w latach 20. i 30. XX wieku. Autorka filmu przybliżyła wiele interesujących faktów z powstania w getcie warszawskim oraz z życia własnej rodziny. Projekcja przygotowana w ciekawej aranżacji zaciekawiła młodzież i była wspaniałym sposobem na przekazanie wiedzy, która choć trudna i bolesna, to należy o niej pamiętać.

          • Trzecioklasiści w Górach Świętokrzyskich

          • Pierwszy szczyt KORONY GÓR POLSKI zdobyły klasy: 3a i 3b. Uczniowie wybrali się w Góry Świętokrzyskie. Zwiedzili przepiękną Jaskinię Raj. Na zamku w Chęcinach pasowani zostali na rycerzy. Na koniec odbyli pieszą wycieczkę po parku narodowym i wspięli się na Łysicę. Na szczycie przybili pieczątki do książeczki zdobywcy gór. Zmęczenie było ogromne, ale nie odebrało ono radości zdobywania. To była wspaniała przygoda.

          • Brązowi medaliści

          • Szkolna reprezentacja wzięła udział w rozgrywkach regionalnych w piłce nożnej rozgrywanych w Mińsku Mazowieckim przy ulicy Budowlanej. Chłopcy osiągnęli duży sukces, zajmując 3. miejsce w Regionie Siedleckim. 

            Gratulacje dla chłopaków i ich opiekuna pana Marcina Sokołowskiego.

            Skład drużyny: Malinowski Olek 6b, Barankiewicz Mikołaj 6b, Kotowski Bartosz 6b, Rudnicki Krzysztof 5d, Kasak Jan 5d, Korytko Fabian 5d, Aniśko Olek 5d, Zgódka Filip 5d, Trajer Filip 5c, Malinowski Michał 4c.

          • Projektowo o lekturze w 2c

          • Czy omawianie lektury może być ciekawe i inspirujące? Drugoklasiści z 2c już wiedzą, że tak! Podczas omawiania lektury "Rany Julek! O tym, jak Julian Tuwim został poetą" dzieci pracowały w grupach, zbierając informacje o naszym słynnym poecie. Na podstawie prac uczniów stwierdziliśmy, że mały Julek interesował się chemią i nauką. Spróbowaliśmy wspólnie wykonać kilka eksperymentów. Sprawdziliśmy, jak wykorzystując złudzenie optyczne - zrobić dziurę w ręku, jak wykorzystując płyn do zmywania naczyń, sodę i ocet - stworzyć własną erupcję wulkanu. Uczniowie obserwowali również, jak krepina zachowuje się w wodzie, jak ją barwi.  Swoje obserwacje odnotowali w kartach pracy. Było naprawdę ciekawie i wesoło!

          • Gofrowy dzień w 1c

          • Uczniowie z klasy 1c mieli słodki gofrowy piątek. Była uczta dla małych łakomczuszków, ale tak naprawdę uczniowie przez zabawę zdobywali wiele nowych umiejętności. Przekonali się, że umiejętność czytania przydaje się nawet w kuchni! Ważenie, przeliczanie, odmierzanie, kontrola czasu - matematyka jest wszędzie! Dzieci wspólnie  analizowały przepis i dzieliły się zadaniami. Umiejętność współpracy w grupie bardzo się przydała. Powiedzenie "gdzie kucharek sześć, tam nie ma co jeść" - zostało obalone.  Po skończonej pracy i degustacji  dzieci samodzielnie  posprzątały swoje stanowiska pracy. Kto ma ochotę na gofra? Inspiracje kulinarne w galerii. 

          • Koncert wiolonczelowy uczniów z MSA

          • W piątek 12 kwietnia dzieci z klas 1-3 wzięły udział w "Koncercie wiolonczelowym" uczennic i uczniów z Miejskiej Szkoły Artystycznej. Gościliśmy w szkole wiolonczelistów z klasy pani Ewy Szymańskiej-Kopcińskiej: Olę Ćwikłę, Gabrysię Krysiak, Tymka Kukawskiego, Basię Kuzę, Mariankę Pawlak, Nelę Mroczek, Lilę Różycką, Julię Rucińską, Maję Stułkę, Marysię Sulich oraz z klasy pani Marii Sienkiewicz: Łucję Kopcińską. Na scenie wystąpili również pianiści z klas pani Joanny Nowik: Ola Kąkol, Gabrysia Majszyk, Oliwia Świętochowska, a śpiewały Julia Borys i Gabrysia Majszyk z klasy kameralistyki wokalnej pani Justyny Kowyni. Swoim uczniom akompaniowały panie Ewa Szymańska-Kopcińska i Joanna Nowik. Nasi uczniowie z uwagą i w pełnym skupieniu wysłuchali kilku utworów muzyki klasycznej oraz filmowej. Dziękujemy za ten występ i za możliwość kontaktu z muzyką na żywo! Gratulujemy trzem uczennicom z naszej szkoły, które wystąpiły przed publicznością swoich koleżanek i kolegów ze szkoły. Dziękujemy również mamie Marysi Sulich z 2c za pomysł muzycznego spotkania i koordynowanie tego muzycznego wydarzenia.

          • Światowy Dzień Świadomości Autyzmu

          • We wtorek 9 kwietnia obchodziliśmy w szkole Światowy Dzień Świadomości Autyzmu. Jego przesłaniem jest podnoszenie świadomości społeczeństwa o problemach osób zmagających się z tym zaburzeniem. Tego dnia dzieci i nauczyciele ubrali się na niebiesko lub różowo. Uczniowie dowiedzieli się, czym jest autyzm. Obejrzeli film oraz brali udział w zadaniach, które miały im przybliżyć sposób odbioru świata osób w spektrum, a także pokazać, jak może czuć się osoba z tym zaburzeniem. Były to między innymi: kalambury, zabawa z zapachami, malowanie rysunków w rękawicach bokserskich, pokonanie sensorycznego toru przeszkód, slalom z zamkniętymi oczami.  Dzieci z autyzmem inaczej niż my odbierają świat. Czasem zajmuje im to więcej czasu. Mogliśmy tego doświadczyć podczas zabaw. Czasem czuliśmy świat słabiej, jak przez rękawice, czasem za mocno jak kłucie igłą. Dla dzieci z autyzmem zwykła rozmowa może być zagadką jak kalambury. Ważne, byśmy pamiętali, że są to osoby, które mają takie same potrzeby jak każdy z nas, tylko przez swój sposób odbierania świata jest im trudniej. Dziękujemy uczniom klas 4d, 5a, 5b, 7a, którzy zaangażowali się w przygotowania i przebieg tego wydarzenia.

          • Lekcja w kinie

          • 10 kwietnia uczniowie klas 4-7 uczestniczyli po raz kolejny w niecodziennej lekcji. W kinie Muza wzięli udział w multimedialnej prelekcji pt. "Czy social media mogą być toksyczne?" Odkrywaliśmy wspólnie znaczenie słowa "toksyczne", dowiedzieliśmy się, co oznaczają zjawiska catfishing, cyberbulling i multitasking. Staraliśmy się zrozumieć, jak działa bańka informacyjna i dlaczego social media nas w niej zamykają. Wiemy już, co zrobić, aby media społecznościowe nie wpływały negatywnie na nasze życie. Obejrzeliśmy także wzruszajacy film "Dancing Queen" o trudnej drodze nastolatki do samoakceptacji i odkrycia znaczenia naturalności, szczerości i przyjaźni. To była zdecydowanie udana lekcja życia.

          • 2a i 2d na wycieczce w Warszawie

          • Uczniowie klas 2a i 2d wybrali się na wycieczkę do stolicy. Pierwszym punktem wyjazdu było obejrzenie przedstawienia "Doktor Dolittle i jego zwierzęta" w Teatrze Capitol. Po spektaklu, korzystając z fantastycznej pogody, cała grupa wybrała się na spacer do Parku Saskiego, gdzie uczniowie zrobili sobie przerwę na lody i zabawę na placu zabaw. Wycieczkę zwieńczyło przejście Placem Piłsudskiego i chwila zadumy przy Grobie Nieznanego Żołnierza.

          • Ogródek uczniów z klasy 2c

          • Jakiś czas temu uczniowie klasy 2c założyli klasowy ogródek. Posadzili cebulki i nasiona przeróżnych roślin. Dbali o nie przez kilka tygodni. Praca dzieci nie poszła na marne. Roślinki wykiełkowały, urosły i w dniu dzisiejszym uczniowie zabrali je do domu. Drugoklasistom udało się wyhodować szczypiorek, pietruszkę, fasolę, marchewkę oraz najróżniejsze kwiaty. Oby dalej zdrowo rosły!

          • Akcja sadzenia lasu

          • W piątek 5 kwietnia z inicjatywy Szkolnego Koła Wolontariatu uczniowie klasy 5a oraz 5c pod opieką wychowawców: pani Iwony Karwowskiej oraz pana Marcina Maciejewskiego wzięli udział w akcji sadzenia lasu zorganizowanej przez Nadleśnictwo Mińsk Mazowiecki. Akcja odbyła się z okazji 100-lecia Lasów Państwowych.  Miała ona miejsce w miejscowości Porzewnica w gminie Mrozy. Dzięki olbrzymiemu zaangażowaniu naszych uczniów udało się posadzić aż około 200 małych sadzonek sosny.  Po zakończonej pracy był czas na posiłek w formie grila, a po nim krótki spacer po lesie z pracownikami Nadleśnictwa. Uczniowie mieli okazję dowiedzieć się wielu interesujących faktów na temat ochrony gatunków leśnych zwierząt, dbania o środowisko, bioróżnorodności oraz dobroczynnego działaniu lasu.

          • Dzień bez plecaka

          • Samorząd szkolny naszej szkoły już od kilku lat organizuje akcję pt. "Dzień bez plecaka". W tym roku był to piątek 5 kwietnia. W zabawie mogli wziąć udział wszyscy uczniowie, ale pod pewnym warunkiem. Należało wykazać się kreatywnością i znaleźć oryginalne zastępstwo popularnego na co dzień plecaka. Chętnych nie brakowało. A czym zastąpili popularne teczki szkolne? Zachęcamy do obejrzenia w galerii, jaką fantazją tego dnia wykazali się uczniowie naszej szkoły.

    • Kontakty

      • Szkoła Podstawowa nr 3 im. Jana Pawła II w Mińsku Mazowieckim
      • (+48) 25 758 95 47
      • ul. Budowlana 2
        05-300 Mińsk Mazowiecki
        Poland
  • Galeria zdjęć

      brak danych