Nasza szkoła

          • Szkolny projekt teatralny

          • Tradycją naszej szkoły są projekty teatralne, które uczniowie samodzielnie przygotowują. Są scenarzystami, reżyserami, aktorami, dźwiękowcami, choreografami, scenografami. W tym roku w projekcie wzięły udział klasy IV, V i VI. Tydzień teatralny w naszej szkole obfitował w spektakle na podstawie baśni, legend, mitów i bajek. Klasa 5c w ramach projektu teatralnego zaprezentowała cztery krótkie przedstawienia. Dwie grupy pokazały mit o Demeter i Korze, a kolejne dwie grupy - mit o Dedalu i Ikarze. Obejrzeliśmy dwa spektakle kukiełkowe i dwa spektakle tradycyjne. Młodzi aktorzy samodzielnie stworzyli scenariusze, zadbali o elementy scenografii, rekwizyty, stroje. Uczniowie z klasy IVa zaprosili widzów do krainy baśni. Obejrzeli wspólnie cztery  spektakle. ,,Czerwony Kapturek” pojawił się na scenie dwukrotnie, co pozwoliło na kreatywne realizowanie projektu. Baśń ,,Trzy świnki” w wykonaniu chłopców zachwyciła dekoracją i pomysłowością.  ,,Kopciuszek” w wersji współczesnej z elementami kabaretu wzbudził aplauz publiczności. Wszystkie grupy zadbały o rekwizyty, stroje i muzykę. Wspólna praca podobała się czwartoklasistom. Klasa IVd projekt teatralny przygotowywała w szkole na lekcjach języka polskiego. Dzieci wyjątkowo profesjonalnie zabrały się do pracy. Podzieliły się na dwa zespoły, ustaliły repertuar i podział obowiązków. W wykonaniu klasy IVd zobaczyliśmy dwa spektakle: ,,Czerwony Kapturek” i ,,Kopciuszek”. Przedstawienia bardzo podobały się widzom. Zespoły oceniały swoje występy, dzieci rozmawiały o tym, co się udało i nad czym należy popracować w przyszłości. Doceniły wkład pracy i zaangażowania każdego ucznia, a szczególnie pogratulowały Jankowi, który skomponował muzykę do spektaklu ,,Czerwony Kapturek”. Uczniowie klasy 4c w ramach projektu teatralnego przygotowali bajkę o Kopciuszku, Czerwonym Kapturku i współczesną wersję tego tekstu, gdzie nie dziewczynka, a Czerwony Kaptur idzie do chorej babci, korzysta z Mapy Google i śpiewa hity z Tik Toka. Klasy Va i Vb zabrały widzów do świata mitów. Klasa Va przygotowała spektakle ,,Orfeusz i Eurudyka”, ,,Dedal i Ikar”  oraz ,,Demeter i Kora”. Uczniowie stanęli na wysokości zadania: napisali scenariusze przedstawień, zadbali o rekwizyty, muzykę, przygotowali afisze teatralne swoich spektakli. Wspólna ocena przedstawień była jednym z elementów projektu. Uczniowie mówili o przygotowaniach spektakli. Podkreślali, jak ważne jest zaangażowanie i wspólna praca nad projektem, bez tego nie ma sukcesu. Uczniowie z klasy Vb przygotowali przedstawienia: ,,Narcyz”, ,,Nić Ariadny” oraz ,,Jabłko niezgody”. Najbardziej podobał się widzom spektakl o Ariadnie i Minotaurze. Uczniowie z klasy VIa przygotowali przedstawienia na podstawie bajek Ignacego Krasickiego i Adama Mickiewicza. Na swoje występy zaprosili piątoklasistów. Obejrzeli przedstawienia ,,Malarze”, ,,Rozrzutny wróbel” , ,,Lis i kozioł” oraz ,,Czapla, ryby i rak”.  Uczniowie sami pisali scenariusze, zadbali o dekoracje i muzykę. Po każdym występie opowiadali o przygotowaniach tego przedsięwzięcia, dzielili się spostrzeżeniami ze swoimi kolegami i słuchali ich uwag. Wspólne przygotowanie projektu teatralnego to nie tylko zabawa, to poznawanie swoich możliwości, to umiejętność planowania i współpracy w zespole. Uczniowie klasy 6c również zrealizowali projekt teatralny. Szóstkolasiści pracowali nad scenariuszem, strojami, elementami dekoracji. W 6c dzięki projektowi uczniowie obejrzeli przedstawienia bajek: "Przyjaciele" oraz "Wół minister", a także mitów o Demeter i Korze, o Syzyfie, o Dedalu i Ikarze. Wartością projektu kontynuowanego od 4 klasy jest coraz bardziej świadoma umiejętność dokonywania oceny koleżeńskiej. Teatr jest miejscem, w którym człowiek obcuje z innym człowiekiem. Jest to forma sztuki, która pozwala zobaczyć o wiele więcej, niż nam się wydaje.  Teatr to nie tylko rozrywka, ale też forma edukacji i refleksji. Cieszymy się, że naszym uczniom chce się bawić w teatr!

          • 1. Grand Prix Mińska Na Piątkę w tenisie stołowym

          • Zachęcamy do udziału w 1. Grand Prix Mińska Na Piątkę w tenisie stołowym. Wydarzenie jest organizowane przez "Stowarzyszenie Na Piątkę". Szczegółowe informacje zostały wysłane do rodziców przez dziennik elektroniczny.

          • Sukcesy pierwszoklasistek w konkursach powiatowych

          • Z ogromną dumą informujemy, że nasi uczniowie odnieśli wielkie sukcesy w dwóch powiatowych konkursach promujących kulturę i tradycję ludową – „Folklor ręcznie wycinany” oraz „Folklor pieśnią malowany”. W konkursie plastycznym „Folklor ręcznie wycinany”, którego celem było ukazanie piękna ludowej sztuki wycinanki, Nikola Szymaniuk z klasy 1d zdobyła I miejsce, a Joanna Niedek z klasy 1b zajęła II miejsce! Równie wielkim osiągnięciem może pochwalić się nasz szkolny zespół wokalny “Słowiańskie dziewczyny”, który utworem “Lipka zielona” wyśpiewał sobie III miejsce. W skład zespołu weszły uczennice: Nela Łoza z klasy 1d, Jagoda Tlaga i Julia Kucińska z klasy 1c. Oba konkursy były nie tylko okazją do rywalizacji, ale przede wszystkim do pielęgnowania naszych pięknych tradycji. Cieszymy się, że nasi uczniowie z pasją angażują się w takie inicjatywy! Serdecznie gratulujemy wszystkim uczestnikom, zwyciężczyniom w konkursach oraz wychowawczyniom, które przygotowały uczennice do udziału w konkursach. Życzymy kolejnych sukcesów!

          • Dzień Mamy

          • Kartka z kalendarza z dnia 26 maja wskazuje, że Mamy mają swoje święto. Na lekcji religii uczniowie klas 4 podzielili się wiedzą o swoich mamach. Powstały ciekawe prace, była świetna zabawa i dużo humoru. Dołączamy się do życzeń dla wszystkich Mam naszych uczniów!

          • Laureat na gali

          • 20 maja Paweł Węgliński - uczeń klasy 8b odebrał z rąk Mazowieckiej Kurator Oświaty pani Wioletty Krzyżanowskiej oficjalne zaświadczenie potwierdzające, że jest laureatem tegorocznego konkursu przedmiotowego z chemii. Uczestnikami uroczystości w Auli Magna Menadżerskiej Akademii Nauk Stosowanych przy ul. Kawęczyńskiej w Warszawie byli także: dyrektor Departamentu Edukacji Publicznekj i Sportu w Urzędzie Marszałkowskim pan Mirosław Krusiewicz, dyrektor naszej szkoły pan Grzegorz Wyszogrodzki oraz rodzice naszego zdolnego ósmoklasisty. Jesteśmy dumni i gratulujemy!

            Rodzicom Pawła serdecznie dziękujemy za zdjęcia i gratulujemy mądrego syna.

          • Spacerkiem po Starym Mieście

          • 26 maja uczniowie klas 2a i 2b wraz z wychowawczyniami - panią Katarzyną Chłopik i panią Izabellą Kożuchowską - wybrali się na pełną wrażeń wycieczkę do Warszawy. Zwiedzanie rozpoczęli wizytą w Muzeum Iluzji. To miejsce okazało się prawdziwą atrakcją. Drugoklasiści mieli okazję doświadczyć zjawisk optycznych, poznać ciekawe triki umysłu i przekonać się, że nie wszystko jest takie, jak się wydaje. Zabawa, nauka i doświadczenie towarzyszyły im na każdym kroku. Kolejnym punktem był spacer po Starym Mieście, gdzie podążali szlakiem warszawskich legend. Uczniowie poznali fascynujące opowieści o Syrence, Bazyliszku, Złotej Kaczce oraz Warsie i Sawie. Pani przewodnik barwnie opowiadała historie związane z zabytkami i ważnymi miejscami stolicy, co pozwoliło uczniom spojrzeć na Warszawę oczami dawnych mieszkańców. To był dzień pełen uśmiechu, odkrywania nowych miejsc i wspólnego przeżywania przygód.

          • Zagadki detektywistyczne w klasie 2c

          • Omawianie lektury „Detektyw Pozytywka” przyniosło uczniom klasy 2c wiele dobrej zabawy. Uczniowie według rutyny krytycznego myślenia o nazwie „MOST” wykorzystywali swoją wiedzę, aby do pojęcia DETEKTYW dopasować 3 słowa, stworzyć dwa pytania oraz jedno porównanie. Odpowiedzi były bardzo rozmaite i kreatywne. Pojawiły się ciekawe pytania, na które uczniowie wspólnie starali się odpowiedzieć. Nie obyło się bez zagadki detektywistycznej dotyczącej tajemniczej koperty z przedmiotami znalezionymi przez wychowawczynię. Drugoklasiści podzieleni na grupy utworzyli dwa bardzo pomysłowe rozwiązania zagadki. Uczniowie wzięli również udział w debacie na temat – „Czy w szkole powinien pracować detektyw?”. Kolejne zadanie polegało na wyszukiwaniu w Internecie dpowiedzi na pytanie, co łączy Grzegorza Kasdepkę z Mińskiem Mazowieckim. Jedną z najczęstszych odpowiedzi uczniowie sprawdzili podczas spaceru przed Miejską Bibliotekę Publiczną, gdzie w Alei Gwiazd Literatury znajduje się gwiazda pisarza. Podsumowaniem lekturowego dnia były rozmowy o ulubionych zagadkach Detektywa Pozytywki. Był to wyjątkowo zagadkowy i przyjemny dzień zaprojektowany przez wychowawczynię panią Małgorzatę Kożuchowską.

          • Wyróżnienie w Ogólnopolskim Konkursie Geologiczno-Środowiskowym

          • Z radością informujemy, że Marcelina Legat, uczennica klasy 5c, otrzymała wyróżnienie w części plastycznej, w kategorii szkół podstawowych, w XXVI edycji Ogólnopolskiego Konkursu Geologiczno-Środowiskowego „Nasza Ziemia – środowisko przyrodnicze wczoraj, dziś i jutro” pod hasłem „Błękitny krwiobieg Ziemi”. Uroczystość rozdania nagród odbyła się w Muzeum Geologicznym w Warszawie. Gratulujemy Marcelinie oraz jej nauczycielce – pani Iwonie Jagiełło.  Życzymy uczennicy dalszych sukcesów!

          • Szkolne Koło Wolontariatu - zbiórka

          • Zachęcamy wszystkich uczniów do włączenia się w ostatnią w tym roku szkolnym zbiórkę zorganizowaną przez Szkolne Koło Wolontariatu. Tym razem wesprzemy Dom Pomocy Społecznej w Kątach koło Siennicy. Potrzebne są artykuły plastyczne, edukacyjne i sanitarne - szczegóły na załączonym plakacie!

          • Sukcesy na Międzypowiatowych Indywidualnych Zawodach Lekkoatletycznych

          • 23 maja dwoje naszych uczniów wzięło udział w Międzypowiatowych Indywidualnych Zawodach Lekkoatletycznych. Marysia Konca z 7b w biegu na 200m zajęła 2. miejsce, a Adam Lazarowicz z 8a w mocno obsadzonym konkursie pchnięcia kulą zajął 9. miejsce. Gratulujemy naszym uczniom i ich nauczycielowi - panu Tomaszowi Rucie!

          • Zwieńczenie współpracy z Uniwersytetem Warszawskim

          • Trzy klasy z naszej szkoły: 3a, 3b i 3d wzięły udział w trzyletnim badaniu dla Uniwersytetu Warszawskiego, które koordynowane było przez panią Kamilę Zagórską. Zawierało ono kwestionariusze dla wychowawców, rodziców oraz dzieci, które dotyczyły rozwoju inteligencji emocjonalnej, jakości przyjaźni dzieci oraz umiejętności społecznych. Za udział w badaniu każda z klas otrzymała dofinansowanie, które zostało wykorzystane podczas majowych wycieczek. Klasy 3a i 3d postanowiły odwiedzić Miniciti - edukacyjne miasteczko zawodów, gdzie dzieci mogły wcielić się w rolę dorosłych, ucząc się poprzez zabawę odpowiedzialności, pracy zespołowej i przedsiębiorczości. Klasa 3b spędziła dzień na warsztatach sportowo-survivalowych organizowanych przez Bazę Survivalowej Przygody w Klubie Sportowym Zakręt. Dzieci brały udział w zabawach ruchowych, grach zespołowych i konkurencjach sportowych, rozwijając sprawność fizyczną oraz umiejętność współpracy. W części warsztatowej nabywały umiejętności związane z rozpalaniem ogniska, wyznaczaniem kierunków świata, sterowania dronem i strzelania z łuku. Dzięki udziałowi w projekcie badawczym nasi uczniowie nie tylko wspierają rozwój nauki, ale także mają możliwość uczestniczenia w wartościowych wydarzeniach edukacyjnych.

          • Kolorowe eksperymenty z bibułą – kreatywne zadanie wodne!

          • Uczniowie klas 2a i 2b po raz kolejny w tym roku szkolnym wykonali kreatywen zadanie w ramach realizacji projektu "Gramy zmysłami." Polegało ono na stworzeniu kolorowych sylwetek postaci z parasolami z wykorzystaniem techniki „malowania bibułą”. Dzieci najpierw układały kawałki bibuły na kartkach papieru, a następnie spryskiwały je wodą. Rozpuszczony barwnik tworzył na papierze piękne, akwarelowe plamy. Po wyschnięciu tła uczniowie przystąpili do kolejnego etapu – malowania sylwetki osoby trzymającej parasol. Efekt końcowy zachwyca – kolorowe tła i kontrastujące czarne sylwetki tworzą wyjątkowo artystyczne prace!

          • Matematyczna wyprawa terenowa uczniów klasy 2D

          • W piątkowe przedpołudnie uczniowie klasy 2d wyruszyli na niezwykłą lekcję matematyki w terenie, która odbyła się w naszym szkolnym ogródku. Zamiast siedzieć w ławkach – dzieci rozwiązywały zagadki, mierzyły, liczyły i odkrywały matematykę… w trawie, na drzewach i placu zabaw! Podczas zajęć uczniowie pracowali grupach. Wśród wyzwań znalazły się m.in.: rozpoznawanie figur geometrycznych w przyrodzie, kodowanie trasy i obliczanie długości marszu, mierzenie i szacowanie wysokości drzew, rozwiązywanie zagadek logicznych i działań tekstowych, poszukiwanie liczb w przestrzeni, praca zespołowa i samodzielne wnioskowanie. Dzięki tej formie zajęć uczniowie nie tylko utrwalili swoje umiejętności matematyczne, ale również rozwijali spostrzegawczość, orientację przestrzenną oraz współpracę. Zabawa i nauka połączyły się w jedno!

          • Wykład o Stefanie Żeromskim

          • 22 maja nauczycielka języka polskiego - pani Anetta Bodecka - wygłosiła wykład dla słuchaczy Mińskiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku. W związku z tym, że jednym z patronów roku 2025 został Stefan Żeromski - nasza polonistka przygotowała mnóstwo informacji na temat życia i twórczości pisarza, ukazała tematykę jego dzieł, problemy poruszane w powieściach, ale też zaprezentowała słuchaczom wiadomości na temat życia osobistego pisarza i jego związków z Mińskiem Mazowieckim czy Siedlcami. Wykład był wzbogacony prezentacją zwierającą wiele ciekawych, mało znanych zdjęć - jak choćby zdjęcie z pogrzebu Stefana Żeromskiego. Wykład pani Bodeckiej to kolejna odsłona współpracy między naszą placówką a MUTW-em. Wystąpienie naszej polonistki było bardzo pozytywnie odebrane przez seniorów, którzy w dużym skupieniu słuchali o życiu i twórczości Stefana Żeromskiego. Dziękujemy pani Bodeckiej za to dodatkowe działanie na rzecz środowiska lokalnego i gratulujemy wystąpienia przed tak wymagającym gronem odbiorców! 

          • Rada Rodziców - ostatnie zebranie w tym roku szkolnym

          • Zapraszamy trójki klasowe na ostatnie w tym roku szkolnym zebranie Rady Rodziców, które odbędzie się 29.05.2025r. w godzinach 18:30-20:00 w sali nr 1.

             Proponowany porządek obrad:

             1. Otwarcie zebrania. 

            2. Bieżący budżet. 

            3. Oświadczenia związane ze zwrotem 10% wpłat. 

            4. Zakończenie Roku Szkolnego. 

            5. Regulamin - finalizacja projektu i podjęcie uchwały. 

            6. Wolne wnioski. 

            7. Zakończenie 

          • Szkolne omnibusy

          • W kończącym się tygodniu (w dniach 21-23 maja) reprezentanci naszej szkoły wzięli udział w XVI Powiatowym Konkursie Wiedzy "Omnibus 2025" organizowanym przez Szkołę Podstawową nr 1 w Mińsku Mazowieckim. Reprezentantem najmłodszych klas 1-3 był Adam Wiśniewski z 2a, nieco starszych uczniów z kl. 4-6 reprezentowała Julia Gągol z 6a, na najstarszych z klas 7-8 - Jakub Olejnik z 7a. To ci uczniowie pokonali rywali w eliminacjach szkolnych, by móc wystąpić w etapie powiatowym konkursu, w którym cała trójka otrzymała dyplomy za udział. Jesteśmy z Was dumni i gratulujemy wiedzy!

          • PISZ(MY) - projekt klasowy w 5c

          • Uczniowie klasy 5c zrealizowali projekt pod hasłem "Pisz(MY)". Projekt zakładał, że od października do kwietnia, raz w miesiącu każdy uczeń napisze jeden tekst. Piątoklasiści otrzymali dziewięć tematów do wyboru, dziesiąty mogli zaproponować samodzielnie. Mogli tworzyć opowiadania, kartki z pamiętnika, baśnie. Każda praca była sprawdzana przez nauczycielkę języka polskiego, panią Izabelę Saganowską, która udzielała uczniom pisemnej informacji zwrotnej, wskazując, co w pracy jest dobre, poprawne, a co wymaga jeszcze pracy. Uczniowie poprawiali, udoskonalali swoje teksty i tworzyli kolejne. Łącznie powstały 133 prace, spośród których 19 znalazło się w specjalnej publikacji podsumowującej projekt. W książeczce każdy uczeń zaprezentował swój najlepszy tekst. Udział w projekcie wymagał od uczniów (i od nauczycielki) dodatkowej pracy, ale też dawał piątoklasistom możliwość rozwoju umiejętności tworzenia tekstu i był okazją do pochwalenia się bogatą wyobraźnią. Gratulacje dla uczniów kl. 5c za wytrwałość, systematyczność i dodatkową aktywność. Rodzice postanowili nagrodzić swoje pociechy, fundując im wyjazd do kina.

            Zachęcamy do zapoznania się z pracami piątoklasistów: PISZ9MY)_-_klasowa_ksiazka_z_opowiadaniami.pdf

          • 1b z wizytą w Miejskiej Bibliotece Publicznej

          • Uczniowie klasy 1b uwielbiają czytanie, dlatego z wielkim entuzjazmem wybrali się do Miejskiej Biblioteki Publicznej. Podczas wizyty dowiedzieli się, w jaki sposób można wypożyczać książki, jak dbać o wypożyczone egzemplarze i jakie skarby kryją się na bibliotecznych półkach. Przy okazji naszej wizyty uczniowie przyłączyli się do ogólnopolskiej akcji "Czytamy Muminki". Jest to inicjatywa czytelnicza organizowana w ramach 110. rocznicy urodzin autorki "Muminków" Tove Jansson oraz 60. rocznicy pierwszego wydania książki „W Dolinie Muminków” w Polsce. Pierwszoklasiści doskonale poradzili sobie z rozpoznaniem mieszkańców Doliny Muminków". Zaprezentowana książka pop-up Muminki szukają domu" wzbudziła zachwyt uczniów. Z zaciekawieniem wysłuchali tej niezwykłej opowieści i chętnie dzielili się swoimi refleksjami. Na koniec pierwszoklasiści obejrzeli przeróżne muminkowe gadżety. Nasza Miejska Biblioteka Publiczna spodobała się pierwszoklasistom. Już szykują się na kolejną wizytę, tym razem ze swoimi rodzicami, aby założyć karty czytelnicze. Dziękujemy Miejskiej Bibliotece Publicznej za gościnę! 

          • Rekrutacja do szkół ponadpodstawowych

          • Od 16 do 28 maja 2025 trwa proces elektronicznej rekrutacji do szkół ponadpodstawowych prowadzonych przez Powiat Miński. Nabór prowadzony jest za pomocą systemu elektronicznego Vulcan (z wyjątkiem Liceum Sztuk Plastycznych w Mińsku Mazowieckim, gdzie odbywa się nabór tradycyjny i o przyjęciu decyduje wynik egzaminu z rysunku i malarstwa). Wszelkie niezbędne informacje dostępne są poniżej i na stronie Powiatu Mińskiego.

    • Kontakty

      • Szkoła Podstawowa nr 3 im. Jana Pawła II w Mińsku Mazowieckim
      • (+48) 25 758 95 47
      • ul. Budowlana 2
        05-300 Mińsk Mazowiecki
        Poland
  • Galeria zdjęć

    • brak danych