Nasza szkoła

          • Gazetka szkolna - nr 2

          • Z lekkim opóźnieniem oddajemy do Waszych rąk drugi w tym roku szkolnym numer gazetki szkolnej "NA MARGINESIE". Przeczytacie w nim bardzo ciekawy wywiad z panią Iwoną Karwowską, dowiecie się, jak krok po kroku zrobić pyszne kremówki, przypomnicie sobie, jak śwętowaliśmy Dzień Nauczyciela i Święto Patrona, poznacie tez twórców szkolnego miesięcznika. Cenzorki szkolnej gazetki - pani Anetta Bodecka i pani Izabella Kożuchowska już zapowiadają, że pracują z młodymi dziennikarzami nad trzecim numerem. Tymczasem zachęcamy do lektury:

            Gazetka_Szkolna_Pazdziernik.pdf

          • Gra terenowa dla niepodległej

          • W ramach szkolnych obchodów Dnia Niepodległości 12.11 odbyła się gra terenowa przygotowana przez klasę 8a, p. Agnieszkę Nowak i p. Ewelinę Frankiewicz..Trzyosobowe drużyny z klas 4-8, nauczycieli oraz dyrekcji wykonywały różnorodne zadania wymagające wiedzy, sprytu oraz szybkości. Na uczestników czekała musztra, noszenie rannego na noszach, rozpoznawanie postaci historycznych, pieśni legionowych, puzzle z mapą Polski, bandażowanie kończyny, a nawet  strzelanie do celu. Ostatecznie wygrała drużyna nauczycielek, czyli p. Marzena Grzyb, p. Anetta Bodecka i p. Katarzyna Kozłowska-Wyszogrodzka. Warto przy tej okazji podkreślić, iż panie zachwyciły wszystkich swoim biało-czerwonym strojem (a zwłaszcza kokardami na szyjach). Drugie miejsce zajęła drużyna dyrektorska, a trzecie reprezentacja klasy 7c. Oj działo sie, działo. Sami popatrzcie. 

          • Uroczyste świętowanie niepodległości

          • 11 listopada to wyjątkowa data dla wszystkich Polaków – dzień, w którym obchodzimy kolejną rocznię odzyskania przez Polskę Niepodległości. Z tej okazji uczniowie klas trzecich wraz z wychowawczyniami przygotowali wzruszający spektakl, który przeniósł społeczność szkolną w czasy, gdy Polska cieszyła się wolnością, a następnie w te, kiedy utraciła niepodległość. Poprzez scenki, recytacje i pieśni patriotyczne uczniowie przypomnieli, jak ważne są wolność, miłość do ojczyzny i pamięć o bohaterach, którzy walczyli o nasz kraj. Dzięki ich zaangażowaniu i przeżywaniu historii „sercem” każdy z obecnych mógł poczuć dumę z bycia Polakiem. Pięknym dopełnieniem uroczystości był taniec w wykonaniu dziewczynek. Delikatne ruchy i symboliczne chusteczki w barwach biało-czerwonych stworzyły niezwykły obraz, który podkreślił zarówno radość z odzyskanej wolności, jak i głębokie emocje towarzyszące wspomnieniu drogi Polski do niepodległości. Spektakl był lekcją historii i patriotyzmu, która na długo pozostanie w naszej pamięci.

          • Rozśpiewane przerwy - wystartowały!

          • Zgodnie z naszym szkolnym rozkładem jazdy - jesienny listopad to czas pamięci i historycznych działań. 13 listopada wystartowały rozśpiewane przerwy, czyli bardzo lubiana przez uczniów aktywność. Podczas długiej przerwy gromadzimy sie na górnym korytarzu i pd kierunkiem pani Agnieszki Nowak (historia) i pani Magdaleny Jakubowskiej (muzyka) śpiewamy pieśni legionowe. Mamy swoje śpiewniki i mnóstwo zapału, więc szyby w oknach drżą, kiedy z wielu młodych piersci wyrywa się patriotyczny śpiew. Zachęcamy tych, kórzy dziś nie zdążyli dołączyć do rozśpiewanej braci, byście jutro stawili się na muzycznej przerwie. Przypominamy - górny korytarz, długa przerwa i... śpiewamy razem dla Polski. Szumnie i dumnie brzmi, a jest bardzo przyjemnie, bo fajnie jest robić coś dobrego razem.

          • Pierwszoklasiści przeszkoleni z udzielania pierwszej pomocy

          • W dniu 13.11.2025 uczniowie klasy I a, I b i I d uczestniczyli w szkoleniu z zakresu udzielania pierwszej pomocy, przeprowadzonym przez pielęgniarkę panią Patrycję Bogusz. Na początku pani pielęgniarka w interesujący sposób zaprezentowała swoją pracę i opowiedziała o ważnych zasadach udzielania pierwszej pomocy. Poprzez ciekawe formy i metody pracy wszyscy mogli nauczyć się udzielania i wzywania pomocy, powtórzyli i utrwalili numery telefonów alarmowych. W czasie szkolenia uczniowie mieli okazję poćwiczyć na fantomie ustalony schemat udzielania pierwszej pomocy oraz dowiedzieli się, w jakich wypadkach należy wzywać pomoc i jak udzielić pierwszej pomocy, np : przy krwotokach, omdleniach czy zakrztuszeniu się. Bardzo dziękujemy pani pielęgniarce za zaangażowanie i podzielenie się bezcenną wiedzą.

          • Wycieczka klas 1a i 1c do Warszawy

          • Uczniowie klas 1a i 1c wraz z wychowawczyniami - panią Małgorzatą Drzazgą i panią Eweliną Frankiewicz wybrali się na pełną wrażeń wycieczkę do Warszawy. Pierwszym punktem programu był  Kosmopark – wyjątkowe miejsce, które łączy naukę z zabawą. Uczniowie zwiedzili interaktywną wystawę o kosmosie, mogli zobaczyć modele planet, rakiet i skafandrów astronautów, a także sprawdzić, jak wygląda życie w przestrzeni kosmicznej. W drugiej części zajęć dzieci uczestniczyły w warsztatach „Kosmos w słoiku”, podczas których stworzyły własne, kolorowe galaktyki zamknięte w słoiczkach. Następnie pierwszaki odwiedziły  Muzeum Etnograficzne, gdzie poznały ciekawe zwyczaje i tradycje z różnych zakątków Polski i świata. W czasie warsztatów wykonały lampiony inspirowane Świętem Zmarłych, poznając przy tym różne sposoby upamiętniania bliskich w różnych kulturach. Wycieczka była pełna emocji i inspiracji! Uczniowie wrócili do szkoły zadowoleni - z nową wiedzą o świecie i o kosmosie oraz z pięknymi, samodzielnie wykonanymi pracami. 

          • Spektakl o dojrzewaniu

          • Fundacja BANINA gościła w naszej szkole po raz kolejny. Tym razem uczniowie klasy 7a, 7c i 7d obejrzeli spektakl "RUNAWAY". Aktorka Alicja Stankiewicz pokazała w bardzo przejmujący, ale i dynamiczny sposób problemy wieku dojrzewania - huśtawkę nastrojów, relacje rodzinne, bunt, pierwszą miłość. Sala lekcyjna stawała się sceną teatralną - uczniowie oglądali przedstawienie, ale byli też jego ważną częścią. Po monodramie trwającym jedną godzinę lekcyjną, na kolejnej młodzież uczestniczyła w warsztatach prowadzonych przez reżysera spektaklu pana Bartka Miernika. Młodzi ludzie pod kierunkiem doświadczonego pedagoga mogli omówić problematykę pokazaną w przedstawieniu i podzielić się swoimi przeżyciami. Bardzo dziękujemy za to mądre spotkanie profilaktyczne.

          • Świętujemy niepodległość

          • 11 Listopada - to ważny dzień dla każdego Polaka. Tego dnia świętujemy odzyskanie przez nasz kraj niepodległości po 123 latach zaborów. Szkolne świętowanie rozpoczęliśmy już 7 listopada, śpiewając o 11.11 hymn państwowy. Z kolei 12 listopada będziemy mogli obejrzeć część artystyczną przygotowaną specjalnie na tę okazję, a przez kolejne dni będziemy śpiewać piosenki legionowe podczas przerw.

            Naszej reprezentacji nie mogło też zabraknąć 11 listopada podczas uroczystości miejskich. We mszy świętej za ojczyznę w kościele NNMP oraz w uroczystościach przed Pomnikiem Niepodległości wziął udział poczet sztandarowy naszej szkoły pod opieką pana Cezarego Dąbrowskiego, a wraz z innymi dyrektorami mińskich szkół podstawowych biało-czerwony wieniec składała pani wicedyrektor Izabela Saganowska. Był apel poległych, salwa honorowa, wręczenie pamiątkowego odznaczenia, a także przemówienia władz i wspólne odśpiewanie hymnu państwowego. 11 Listopada to okazja, by okazać pamięć i wdzięczność tym wszystkim, którzy wywalczyli niepodległość, ale też szansa na refleksję na temat współczesnego znaczenia wolności i patriotyzmu. 

          • Zbiórka przyborów szkolnych - nowa akacja wolontariatu

          • Nasza szkoła przyłącza się do 6. edycji ogólnopolskiej zbiórki przyborów szkolnych "Piórniki dla Afryki" prowadzonej przez Fundację "Dzieci Afryki". Akcja polega na zakupieniu piórnika oraz spakowaniu do niego przyborów szkolnych wymienionych na plakacie poniżej. Piórniki zostaną przekazane najuboższym afrykańskim uczniom. Więcej informacji na: https://dzieciafryki.com/piorniki-do-afryki--edycja-6

            Gotowe piórniki należy przynosić do sali 4 (dotyczy klas I-III) oraz sali 23 (dotyczy klas IV-VIII). Prosimy załączyć kartkę z imieniem, nazwiskiem oraz symbolem klasy ucznia. Zbiórka potrwa do 5 grudnia. Za udział w zbiórce z góry serdecznie dziękujemy.

          • MAMY WIATĘ!

          • Z ogromną radością informujemy, że projekt budowy zadaszonej wiaty rowerowej przy naszej szkole znalazł się wśród projektów, które zostaną zrealizowane w ramach budżety obywatelskiego. Dzięki głosom mieszkańców pozyskaliśmy 41450 zł na tę inwestycję. Nasi uczniowie będą mieli gdzie bezpiecznie zostawiać rowery. DZIĘKUJEMY wszystkim, którym się chciało wziąć sprawy w swoje ręce!

          • SZKOŁA DO HYMNU!

          • W dniu dzisiejszym tj. 7.11.2025 cała społeczność naszej szkoły dokładnie o godzinie 11.11 uroczyście odśpiewała hymn Polski. Nasza szkoła, jak co roku, włączyła się w ogólnopolską akcję „Szkoła do hymnu”. My, nauczyciele z nieukrywaną dumą patrzyliśmy, jak wszyscy uczniowie ubrani na galowo, stojąc na baczność, śpiewali z całej piersi, okazując swój patriotyzm. Z radością zatem informujemy, że „Mazurek Dąbrowskiego” jest doskonale znany uczniom naszej szkoły!

            Akcję koordynowała pani Agnieszka Nowak, która zaprasza na listopadowe świętowanie. Będą rozśpiewane przerwy, gra terenowa, escape room i konkursy. Szczegóły na załączonym plakacie. 

          • Przyjazna szkoła

          • Nasza szkoła bierze udział w programie "Przyjazna szkoła". Dzięki temu zatrudniamy w szkole asystenta międzykulturowego, który wspiera uczniów, ich rodziców i nauczycieli.

            Jest to rządowy program wyrównywania szans edukacyjnych dzieci i młodzieży „Przyjazna szkoła” w latach 2025-2027

            Grupa docelowa:

            Program jest skierowany do szkół, w których pobierają naukę uczniowie i uczennice z Ukrainy, którzy spełniają warunki określone w Programie.

            Realizacja Programu wspiera funkcjonowanie całej społeczności szkolnej, w tym dzieci i młodzieży z doświadczeniem migracji lub uchodźstwa z krajów innych niż Ukraina, które pobierają naukę w polskich szkołach, ich polskich rówieśników, rodziców i opiekunów oraz nauczycieli.

            Cel Programu:

            Głównym celem Programu jest wsparcie szkół, w których pobierają naukę uczniowie i uczennice z Ukrainy, poprzez stworzenie warunków, w których całe społeczności szkolne czują się bezpiecznie, a dzieci i młodzież mogą budować przyjazne relacje rówieśnicze oraz rozwijać swoją wiedzę, umiejętności i kompetencje.

            Zakres wsparcia:

            „Pomoc asystenta” – dofinansowanie zatrudnienia asystentów, o których mowa w art. 165 ust. 8a ustawy Prawo oświatowe. Asystent m.in. diagnozuje etapy szoku kulturowego i bariery adaptacji i integracji oraz podejmuje działania mające na celu przystosowanie się ucznia do nowych realiów, funkcjonujących w polskich szkołach oraz umożliwienie mu w dalszej kolejności wyrównanie szans edukacyjnych na tle całej społeczności szkolnej.

            „Dobrostan społeczności szkolnej”, którego celem jest realizacja różnorodnych form wsparcia na rzecz dobrostanu społeczności szkolnej, w tym:

            • wsparcie dla uczniów - konsultacje specjalistyczne, specjalistyczna pomoc psychologiczna, doradztwo zawodowe,
            • wsparcie rodziców lub opiekunów uczniów i uczennic z doświadczeniem migracji lub uchodźstwa w rozwiązywaniu problemów wychowawczych i dydaktycznych oraz rozwijaniu ich umiejętności wychowawczych,
            • wsparcie kadr systemu oświaty w rozwiązywaniu problemów wychowawczych, dydaktycznych i opiekuńczych.

            „Doskonalenie kadr systemu oświaty”, którego celem jest doskonalenie i podniesienie kompetencji zawodowych kadr systemu oświaty, m.in. poprzez szkolenia kadry systemu oświaty w zakresie:

            • wsparcia edukacyjnego wynikającego z doświadczenia migracji lub uchodźstwa,
            • pracy z oddziałem i w zespołach klasowych, do których uczęszczają uczniowie z doświadczeniem migracji lub uchodźstwa,
            • wspierania włączenia uczniów i uczennic,
            • wsparcia indywidualnego uczniów i uczennic.

            Wartość wsparcia: 499 903 491,80 zł

            Wysokość wkładu funduszy europejskich: 412 513 516,80 zł

          • Magia kina

          • W poniedziałek 3 listopada klasy 1b, 1d, 2b, 2c i 2d wzięły udział w niezwykle ciekawym wydarzeniu zorganizowanym przez Centrum Edukacji Filmowej pt.  „Magia kina. Jak powstaje film”. Podczas zajęć uczniowie krok po kroku odkrywali tajniki sztuki filmowej. Dowiedzieli się, jak wygląda praca na planie filmowym i jakie zadania mają poszczególni członkowie ekipy: reżyser, aktor, dźwiękowiec, charakteryzator, kostiumograf oraz operator kamery. Dzieci z zainteresowaniem śledziły, jak z pomysłów i scenariusza rodzi się gotowy film, pełen emocji, dźwięków i efektów wizualnych. Na zakończenie spotkania uczniowie obejrzeli film „Kacper i Emma. Tajemnica Atlantydy”, który dostarczył im wielu wzruszeń i radości. To była ciekawa lekcja o świecie filmu!

          • 1b - PAMIĘTAMY!

          • Uczniowie klasy 1b pod opieką wychowawczyni pani Pauliny Goebel odwiedzili groby poległych żołnierzy. W chwili ciszy i zadumy zapaliliśmy znicze na znak pamięci i wdzięczności...

          • Gratulacje dla laureatów Przeglądu Patriotycznego

          • Bardzo miło nam poinformować, że troje naszych uczniów zostało laureatami XVIII Powiatowego Przeglądu Patriotycznego "Tu wszędzie jest moja ojczyzna" organizowanego przez Gminne Centrum Kultury w Mrozach.

            W kategorii recytacja wśród uczniów kl. IV-VI Lena Bątruk zajęła II miejsce. Uczennica z kl. 6a recytowała wiersz "Modlitwa dziewczyńska". Do występu przygotowywała się pod opieką pani Anetty Bodeckiej.

            Tegoroczny temat konkursowej pracy plastycznej to korona Bolesława Chrobrego - symbol władzy królewskiej i dziedzictwa narodowego. W tej kategorii III miejsce wśród uczniów klas VII-VIII zajeła Gabriela Czapska z kl. 8a. Jej pracę jury postanowiło nagrodzić za bogactwo, jakość i różnorodność techniki. W tej samej kategorii wyróżnienie zdobył Krystian Kościelniak z kl. 7c, którego praca spodobała się jurorom dzięki bogatej formie, ciekawej ekspozycji i nawiązaniom do historii. Opiekunką nagrodzonych uczniów była pani Agnieszka Kożuchowska.

            Serdecznie gratulujemy uczniom postawy patriotycznej prezentowanej w twórczy sposób.

          • Smakowity Halloween w 1b

          • 31 października klasa 1b wraz z wychowawczynią panią Pauliną Goebel obchodziła Halloween. W tym dniu chętni uczniowie mieli okazję się przebrać, pobawić, posłuchać muzyki i skosztować niesamowitych pyszności przygotowanych przez rodziców: paluchów czarownicy, halloweenowych burgerów, babeczek, naleśników, ciasteczek i panierowanego kurczaka. Palce lizać!!! 

          • Po drogach magicznego Podlasia

          • Wycieczka po magicznym Podlasiu to połączenie dzikiej przyrody Puszczy Białowieskiej i Knyszyńskiej oraz wielokulturowości i historii malowniczych miast: Supraśla, Kruszynian i Tykocina. Tę niezwykłą okazję obserwacji, przenikania się kultur, religii, tradycji na tle dostojnej północno-wschodniej natury, miały klasy 7b i 8c pod opieką wychowawców: pani Marzeny Grzyb i pana Tomasza Ruty, które 30 października wyruszyły „Szlakiem trzech religii”.

            Pierwszym przystankiem okazało się urocze miasteczko Supraśl znane z przepięknego Monastyru Zwiastowania Przenajświętszej Bogurodzicy – prawosławnego klasztoru męskiego założonego pod koniec XV w. Dziś mieszka tam i pracuje dziesięciu mnichów. Zwiedziliśmy tam również przyklasztorną, XVI – wieczną, zbudowaną w stylu gotycko-bizantyjskim warowną Cerkiew Zwiastowania Najświętszej Maryi Panny i mieszczące się na terenie monastyru Muzeum Ikon.

            Z Supraśla wyruszyliśmy do Kruszynian, by tam, w progach meczetu, posłuchać trzystuletniej historii polskich Tatarów i ich kultury. Poznaliśmy zasady islamu oraz obowiązki każdego muzułmanina. Odwiedziliśmy także mizar, czyli tatarski cmentarz, gdzie wysłuchaliśmy, jak wygląda obrządek pochówku w religii muzułmańskiej.

            Ostatnim punktem programu naszej wycieczki było zwiedzanie drugiej co do wielkości, jednej z najstarszych i najlepiej zachowanej siedemnastowiecznej synagogi w Polsce, w niewielkim Tykocinie. W żydowskim domu modlitwy podziwialiśmy, na ścianach, dziewiętnastowieczne hebrajskie i aramejskie teksty modlitw; w sali centralnej obejrzeliśmy bimę z renesansowymi dekoracjami, a w babińcach, czyli miejscach modlitwy kobiet oglądaliśmy mezuzy, „ubranie” Tory, świeczniki i inne zbiory muzeum kultury żydowskiej.

            Dopełnieniem uczty intelektualnej i kulturowej uczestników wycieczki była obserwacja olbrzymiego stada żubrów pasącego się na podlaskim polu. Majestat tych zwierząt podkreśla wyjątkowość i niepowtarzalność przyrody tamtego regionu Polski.

          • Pumpkin Week

          • W ostatnim tygodniu października w naszej szkole zrobiło się pomarańczowo i bardzo jesiennie! Uczniowie klas 1–3 obchodzili Pumpkin Week – tydzień pełen zabawy, nauki i kreatywnych działań z… dynią w roli głównej! Na lekcjach języka angielskiego prowadzonych przez panią Kamilę Sokołowską dzieci poznawały ciekawostki kulturowe związane z obchodami Halloween w krajach anglojęzycznych. Mówiły o dyniach, mierzyły i ważyły je, tworzyły jesienne prace plastyczne oraz uczestniczyły w zabawach ruchowych. Nie zabrakło też aktywności związanych z poznawaniem i utrwalaniem słownictwa związanego z jesienią.

          • Debata Word Café

          • Młodzieżowa Rada Miasta Mińsk Mazowiecki zorganizowała wyjątkową debatę Word Café pod hasłem „Co was nudzi, co was kręci w szkole?”. W spotkaniu wzięli udział przedstawiciele samorządu uczniowskiego naszej szkoły. W kawiarnianej atmosferze młodzież pracowała w grupach, rozmawiając o tym, co w szkole działa dobrze, a co warto zmienić. Uczniowie chwalili przede wszystkim dobrą atmosferę, wspierających nauczycieli i ciekawe inicjatywy szkolne. Wśród pomysłów na zmiany pojawiły się m.in. bardziej praktyczne zajęcia, mniej stresu i więcej nowoczesnych metod nauczania. Debata przebiegła w pełnej zaangażowania atmosferze, a zebrane wnioski pomogą uczynić szkołę miejscem jeszcze bardziej przyjaznym dla uczniów.

          • Dzień Wesołego Kapcia

          • W czwartek w naszej szkole zrobiło się kolorowo i wesoło. Obchodziliśmy Dzień Wesołego Kapcia, podczas którego uczniowie zamienili szkolne buty na kapcie, klapki i bambosze w najróżniejszych kształtach i kolorach. Nie zabrakło śmiesznych wzorów, pluszowych zwierzaków, a nawet świecących kapci! Celem akcji było również przypomnienie uczniom o obowiązkowej zmianie obuwia w szkole, dbanie o porządek oraz bezpieczeństwo na korytarzach. Dziękujemy wszystkim za udział i za to, że mimo ponurej pogody za oknem udało nam się wspólnie stworzyć wesołą i słoneczną atmosferę w szkole.

    • Kontakty

      • Szkoła Podstawowa nr 3 im. Jana Pawła II w Mińsku Mazowieckim
      • (+48) 25 758 95 47
      • ul. Budowlana 2
        05-300 Mińsk Mazowiecki
        Poland
  • Galeria zdjęć

    • brak danych