Klasa 7c włączyła się w ogólnopolską akcję „Płomień pamięci”. Została ona zorganizowana przez Muzeum Historii Polski w 100. rocznicę ustanowienia Grobu Nieznanego Żołnierza w Warszawie. Pierwszym zadaniem uczniów było wykonanie biało-czerwonych zawieszek na znicze. W dniu 25.11 uczniowie klasy 7c wraz z nauczycielką historii, p. Agnieszką Nowak poszli na cmentarz, gdzie wysłuchali krótkiego wykładu p. Leszka Celeja – dyrektora Muzeum Ziemi Mińskiej w Mińsku Mazowieckim. Wykład dotyczył historii żołnierzy poległych w bitwie warszawskiej z 1920 r. zatrzymującej pochód bolszewików na zachód. Uczniowie dowiedzieli się, że pomiędzy Mińskiem a Dębem Wielkim rozgrywała się jedna z ciekawszych walk całej kampanii nazywanej również „cudem nad Wisłą”. Następnie uczniowie zapalili znicze w miejscu, gdzie przy kwaterqach wojskowych na cmentarzu ma powstać pomnik upamiętniający tę historię oraz minutą ciszy uczcili poległych. O bohaterach warto pamiętać.
Nasza szkoła
Płomień pamięci
Po raz 23. zaświeci "Trochę słońca"
Serdecznie zapraszamy wszystkich, którzy rozumieją potrzebę pomagania słabszym na 23. Koncert Charytatywny "Trochę słońca". Jak zawsze zrobimy wszystko, by to był niezapomniany wieczór. Występy teatralne, muzyczne i taneczne zaprezentują rodzice, nauczyciele, uczniowie i absolwenci. Będzie można kupić piękne, ręcznie robione ozdoby świąteczne i przepyszne wypieki. Dochód z koncertu - jak zawsze - zostanie przeznaczony na pomoc najbardziej potrzebującym wsparcia uczniom z naszej szkoły.
Jeśli wierzysz w to, że "świat nie zmieni się od pięknych, wielkich słów, a od czynów, w których trochę słońca jest" - tego popołudnia nie może Cię zabraknąć. Zapraszamy 7 grudnia na godz. 17.00 do hali widowiskowo-sportowej w Szkole Podstawowej nr 3 im. Jana Pawła II w Mińsku Mazowieckim przy ulicy Budowlanej 2.
Razem twórzmy piękną tradycję pomagania!
"Jesteś widoczny, jesteś bezpieczny"
26 listopada uczniowie klas czwartych wzięli udział w kampanii społecznej zorganizowanej z inicjatywy Samorządu Województwa Mazwieckiego pod hasłem "Jesteś widoczny, jesteś bezpieczny". Działania zostały skierowane do uczniów naszej szkoły ze względu na dużą aktywność obecnych piątoklasistów, którzy w ubiegłym roku szkolnym zalogowali się na Portalu Bezpieczne Mazowsze i korzystali z materiałów tam zamieszczonych podczas przygotowań do egzaminu na kartę rowerową. Aktywność na portalu grupy 15 uczniów z klas piątych została doceniona - otrzymali oni upominki od organizatorów. Uczniowie klas czwartych również dostali odblaskowe gadżety, dzięki którym od dzisiaj są jeszcze lepiej widocznymi użytkownikami dróg. Zajęcia w ramach kampanii zostały zorganizowane w trzech blokach tematycznych. Uczniowie uczyli się udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej, uczestniczyli w wykładzie interaktywnym oraz brali udział w części praktycznej - jeździe rowerami po przygotowanym torze. Czwartoklasiści wraz ze swoimi wychowawczyniami mieli również możlwość korzystania z interaktywnego działania z zastosowaniem gogli VR. Dziękujemy pracownikom Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego, którzy przygotowali to spotkanie - pani Katarzynie Szymańskiej i panu Kacprowi Wojdalskiemu oraz pani Emilii Ołdak z Delegatury Urzędu. Podziękowania należą się również policjantom z Komendy Powiatowej Policji - asp. szt. Danielowi Pernachowi i mł. asp. Magdalenie Tchórzewskiej oraz ratownikom medycznym: panu Michałowi Kadejowi i pani Anecie Binkowskiej. Interaktywny wykład dla naszych uczniów poprowadził pan Marcin Zalewski - kierownik Wydziału Szkolenia z Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Siedlcach.
10
Dostaliśmy okolicznościowy MEDAL
Z okazji 20-lecia działalności Instytutu Papieża Jana Pawła II otrzymaliśmy od dyrektora tej instytucji - ks dr. hab. Zdzisława Struzika, prof. em. UKSW okolicznościowy medal oraz dwie publikacje jubileuszowe: "Jan Paweł II na Mazowszu" i "Raport z działalności. 20-lecie IPJPII". Dziękujemy za te pamiątki oraz dotychczasową współpracę. Instytut Papieża Jana Pawła II przez wiele lat współpracował z naszą szkołą przy okazji organizacji Powiatowego Dnia Papieskiego. Jest to instytucja, która stara się, by dziecictwo Jana Pawła II przetrwało dla przyszłych pokoleń, podejmując działalność naukową, badawczą, edukacyjną, wydawniczą i kulturalną związaną z nauczaniem naszego patrona. Dyrekcji i pracownikom Instytutu życzymy wielu owocnych przedsięwzięć i liczymy na dalszą udaną współpracę. Dziękujemy za wyróżnienie.
Zwierzaki z Mińska - kalendarze!
Ruszyła kolejna akcja wolontariatu, wspierająca nasze kochane zwierzaki z Mińska - podopiecznych fundacji Aviva! Podobnie jak w latach ubiegłych, mamy dostępne kalendarze z pięknymi fotografiami zwierzaków, którym do tej pory udało się pomóc. Zachęcamy do kupna! Koszt to 40 zł. Kalendarze są dostępne w sali nr 4. Zróbmy wspólnie coś dobrego!!!
Konkurs "Jestem bezpieczny"
Z radością informujemy, że uczniowie naszej szkoły wzięli udział w XI Powiatowym Konkursie Wiedzy o Bezpieczeństwie i Zasadach Udzielania Pierwszej Pomocy „Jestem bezpieczny”. Do etapu szkolnego przystąpiło ośmioro uczniów z klas 1-3. Celem wydarzenia było promowanie właściwych reakcji w sytuacjach zagrożenia oraz popularyzacja umiejętności, które mogą uratować życie. Do etapu powiatowego zakwalifikowali się Paweł Kuć i Nela Łoza z kl. 2D. Nasi reprezentanci wykazali się dużą wiedzą, zaangażowaniem i odpowiedzialnym podejściem do tematu. Paweł Kuć został laureatem i zajął II miejsce w tym konkursie, z czego jesteśmy bardzo dumni. Udział w konkursie był dla uczniów nie tylko okazją do sprawdzenia swoich umiejętności, ale również wartościową lekcją, która z pewnością zaowocuje w przyszłości. Gratulujemy uczestnikom i życzymy dalszych sukcesów!
Dzień Pluszowego Misia
Uczniowie klasy 1D pod opieką pań Katarzyny Chłopik i Moniki Wróbel obchodzili Światowy Dzień Pluszowego Misia! Z tej okazji dzieci przyniosły swoje ulubione misiowe maskotki i przedstawiły je klasie. Pierwszaki wykonały misiowe maski, opaski na rączki oraz misiowe karty pracy. Dzieci wspólnie obejrzały też bajkę o historii znanych misiów. Na koniec pierwszaki otrzymały pamiątkowe medale Przyjaciół Pluszowego Misia. Dzień był pełen uśmiechu i kreatywnej zabawy!
Projekt "Jestem patriotą" w kl. 1-3
W dniu projektowym uczniowie klas młodszych wzięli udział w pełnym wrażeń i angażujących zajęć programie „Jestem patriotą”. Celem dnia było przybliżenie dzieciom pojęcia patriotyzmu poprzez zabawę, muzykę, ruch i zadania zespołowe — tak, aby maluchy mogły poznać Polskę, symbole narodowe i proste wartości, które każdy może realizować na co dzień. Dziękujemy nauczycielom i uczniom za zaangażowanie. Zapraszamy do obejrzenia szkolnej galerii zdjęć — dzieci pięknie pracowały i bawiły się przez cały dzień (bez zeszytów, ćwiczeń, podręczników, poza ławkami)!
1
Nauczyciele uczą się... w Hiszpanii
Nasza szkoła kontynuuje realizację akredytowanego projektu Erasmus Plus-SCH KA-120- Akcja 1-Edukacja Szkolna. W ramach kolejnego zadania projektowego czworo nauczycieli naszej szkoły: pani Aneta Korkosz (pedagog specjalna), pani Justyna Kołodziejczyk (pedagog szkoły), pani Małgorzata Korzeń (nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej) oraz pan Marcin Maciejewski (nauczyciel języka angielskiego) wybrało się z wizytą do hiszpańskiego miasta Campo de Criptana, gdzie w lokalnej szkole Colegio Ntra. Sera del Rosario uczestniczą w zajęciach w ramach obserwacji pracy. W pierwszym dniu projektu nasi nauczyciele zostali oprowadzeni po hiszpańskiej szkole, uczestniczyli w zebraniu z udziałem dyrekcji oraz zespołu pedagogów hiszpańskiej placówki. Odwiedzili również urząd miasta, gdzie odbyło się spotkanie z burmistrzem. W ramach wymiany kulturowej nasi nauczyciele zwiedzili również słynne historyczne miejsce - wzgórze wiatraków Molinos de Viento, o których mowa w popularnej powieści Miguela Cervantesa "Don Kichot". Pierwszy dzień wizyty w hiszpańskiej szkole oraz mieście był okazją do wymiany doświadczeń w dziedzinie edukacji włączającej. Nauczyciele poznali ciekawe metody pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Zainspirowali sie również podejściem, w jaki hiszpańska placówka realizuje elementy edukacji włączającej, kładąc nacisk na współpracę, umiejętność krytycznego myślenia oraz kreatywność.
1
Projekt "Latający Plecak Życzliwości"
Pierwszoklasiści również włączyli się w obchody Dnia Życzliwości, realizując jedno z zadań projektu „Latający plecak życzliwości”. W ramach działań projektowych uczniowie wykonali Łańcuch Życzliwości – rysowali i zapisywali na kolorowych paskach swoje miłe słowa, hasła i życzliwe myśli. Każdy element symbolizował dobry gest, a po połączeniu wszystkich wykonanych elementów łańcucha, uczniowie stworzyli duże, kolorowe serce – symbol dobroci, uśmiechu i wzajemnego wsparcia. Pierwszoklasiści ustawili się wokół serca i zrobili wspólne pamiątkowe zdjęcie, podkreślając, że życzliwość łączy ludzi i tworzy wyjątkową atmosferę w klasie i całej szkole.
XV Powiatowy Integracyjny Turniej w Kręgle
Uczniowie naszej szkoły wraz z nauczycielami Wiolettą Głąbicką i Angeliką Mańk wzięli udział w międzyszkolnym turnieju kręgli. Z ogromnym zaangażowaniem i sportowym duchem rywalizacji reprezentowali naszą placówkę, zdobywając cenne doświadczenie oraz świetnie się bawiąc.
Gratulujemy udziału i dziękujemy za godne reprezentowanie szkoły!
Nawyk zarządzania pieniędzmi jest ważniejszy niż ilość posiadanych pieniędzy
Uczniowie klasy 8c wzięli udział w inspirującej lekcji online pod hasłem „Przedsiębiorczy sprzedawca jabłek - mała historia wielkiego rynku”. Spotkanie poświęcone były podstawowym zagadnieniom ekonomii, a jednocześnie pokazało, jak wiedza ekonomiczna wpływa na codzienne życie każdego człowieka. Uczniowie dowiedzieli się: czym jest ekonomia i dlaczego dotyczy ona każdego z nas; jak podstawowe prawa ekonomii — takie jak popyt i podaż — kształtują ceny produktów; od czego zależy sukces przedsiębiorcy, bez względu na to, czy prowadzi on niewielki stragan, czy też działa na rynku globalnym; jakie zasady rządzą handlem, wspólne zarówno dla lokalnego sprzedawcy jabłek, jak i dużych, międzynarodowych firm.
Tę cenną wiedzę ekonomiczną przekazał uczniom pan Krzysztof Marchlik - dyrektor oddziału Banku Pekao. SA w Mińsku Mazowieckim, który w przystępny sposób wyjaśnił, dlaczego rozumienie podstawowych mechanizmów gospodarczych pomaga podejmować mądre decyzje finansowe na co dzień.
Gośćmi specjalnymi lekcji online byli: pan Waldemar Zbytek – Prezes Fundacji Warszawski Instytut Bankowości, pan Remigiusz Górniak – Starosta Miński, pan Marcin Jakubowski – Burmistrz Mińska Mazowieckiego. Nasi goście opowiedzieli o własnych doświadczeniach, podkreślając, że znajomość zasad ekonomii pomaga przełożyć teorię przedsiębiorczości na praktykę.
Spotkanie z ekspertami z dziedziny ekonomii pozwoliło, nam słuchaczom, uświadomić sobie, fakt, że należy uważać na małe wydatki, bo niewielki wyciek zatopi wielki statek oraz przypomniało o zasadzie, że pieniądze nie spadają z nieba, muszą być zarobione na ziemi.
Magiczna wyprawa do Warszawy – Miniciti i Ogród Świateł
20 listopada uczniowie klas 3a i 3b wraz z wychowawczyniami - panią Katarzyną Chłopik i panią Izabellą Kożuchowską wzięli udział w pełnej wrażeń wycieczce do Warszawy. Pierwszym punktem programu była wizyta w Miniciti – edukacyjnym miasteczku, w którym dzieci mogły próbować swoich sił w różny rolach zawodowych i w praktyczny sposób poznawać zasady funkcjonowania współczesnego miasta. Uczniowie z zaangażowaniem uczestniczyli w zajęciach, rozwijając umiejętności współpracy, kreatywności oraz odpowiedzialności. Kolejną atrakcją był spacer po Ogrodzie Świateł w Wilanowie, gdzie na uczestników czekała bajkowa atmosfera pełna kolorowych iluminacji. Dzieci z zachwytem oglądały świetlne instalacje, które wprowadziły wszystkich w magiczny klimat zbliżających się zimowych dni. Wycieczka dostarczyła uczniom wielu ciekawych doświadczeń oraz pozwoliła im poszerzyć wiedzę w atrakcyjny, praktyczny sposób. Dzieci wróciły z Warszawy pełne wrażeń i nowych inspiracji.
Lekcja historii, której się nie zapomina
Uczniowie i uczennice klasy 8a w ramach programu "Wyjście z klasą" mieli okazję odwiedzić Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN w Warszawie. Wycieczka okazała się nie tylko ciekawą lekcją historii, ale również poruszającym doświadczeniem, które na długo pozostanie w pamięci uczestników.
Już od pierwszych chwil w muzeum ósmoklasiści mogli poczuć, że nie jest to zwykła wystawa. Multimedialne prezentacje, odtworzone uliczki dawnych miast oraz realistyczne rekonstrukcje codziennego życia Żydów w Polsce przeniosły wszystkich w czasie. Uczniowie poznali ponad tysiącletnią historię społeczności żydowskiej – od pierwszych osadników, przez okres rozwoju i współistnienia z Polakami, aż po tragiczne wydarzenia II wojny światowej.
Pani przewodnik opowiadała o życiu w gettach, walce o godność i o heroicznej postawie ludzi, którzy mimo niewyobrażalnych trudności starali się zachować człowieczeństwo.
W drugiej części pobytu w muzeum młodzież wzięła udział w warsztatach "Nie bądź obojętny", zainspirowanych słowami Mariana Turskiego "Auschwitz nie spadło z nieba". Klasa 8a wraz z panią edukatorką przeanalizowała zjawiska, które doprowadziły do powstania obozów zagłady, dowiedziała się, dlaczego nie wolno pozostawać obojętnym na wszelkie przejawy niechęci i jakie konsekwencje niesie za sobą mowa nienawiści i wykluczenie.
Wizyta w Muzeum POLIN była wyjątkową lekcją – połączeniem historii, emocji i wartości. Uczniom towarzyszyły nauczycielka historii p. Agnieszka Nowak i wychowawczyni p. Katarzyna Kozłowska-Wyszogrodzka.
W takim samym wyjeździe wzięli też udział kilka dni wcześniej (17 listopada 2025r.) uczniowie kl. 8b, a w przyszłym tygodniu wyjedzie do POLIN także klasa 8c. Wyjazdy zostaną sfinansowane ze środków Ministerstwa Edukacji Narodowej w ramach programu "Wyjście z klasą", na który udało nam się pozyskać 13800 zł.
1b i 1d w Centrum Edukacji Leśnej w Celestynowie
Klasy 1b i 1d wybrały się do Centrum Edukacji Leśnej w Celestynowie, aby wziąć udział w zajęciach leśno - przyrodniczych. Uczniowie przeszli ścieżką edukacyjną, która prowadziła przez bagna i torfowiska, jednocześnie słuchając wielu ciekawostek dotyczących życia leśnych zwierząt i roślin. Dzieci zwiedziły również sale ekspozycyjne, gdzie uczniowie, poprzez, zabawę, mogli dowiedzieć się wielu ciekawych informacji. Na koniec pierwszoklasiści spędzili czas na świeżym powietrzu, korzystając z placu zabaw.
Forum Samorządów Uczniowskich - byliśmy! Działaliśmy!
W czwartek - 20 listopada przedstawiciele Samorządu Uczniowskiego naszej szkoły wzięli udział w I Forum Samorządów Uczniowskich. Gościem specjalnym wydarzenia był Burmistrz Miasta pan Marcin Jakubowski, który przywitał uczestników, wprowadzając ich w tematykę oraz cel spotkania. Forum miało formę warsztatową. Uczniowie z różnych szkół dzielili się swoimi spostrzeżeniami i punktami widzenia na temat życia młodzieży w Mińsku Mazowieckim. Wspólnie pracowali nad tym: co działa dobrze, co wymaga poprawy oraz jakie rozwiązania można wprowadzić, aby młodzi mieszkańcy miasta mogli czuć realny wpływ na otoczenie. Wydarzenie zostało zorganizowane z inicjatywy Młodzieżowej Rady Miasta, która stworzyła przestrzeń do dialogu i twórczej współpracy.
3c w CISZY, która MÓWI więcej niż słowa!
Dziś klasa 3c odkryła magię rutyny „Długopis mówi” – cichej dyskusji, w której piszemy zamiast mówić. I wiecie co? Cisza jeszcze nigdy nie była tak twórcza! Uczniowie w skupieniu sprawdzali swoją wiedzę o legendzie „Siostra siedmiu braci”, zapisując to, co pamiętają o wydarzeniach i bohaterach.
Kartki wypełniały się pytaniami, skojarzeniami i trafnymi spostrzeżeniami… a w sali panowała piękna, pracowita cisza. Tak właśnie działa moc 4K:
💡 kreatywność
🫱 komunikacja
🧠 krytyczne myślenie
🤝 współpracaPierwsza cicha dyskusja?
Pełne zaangażowanie, skupienie i efekty, które robią wrażenie! Brawo 3c!
Witajcie w naszej bajce! Klasa 4d na artystycznym szlaku Festiwalu Piotra Skrzyneckiego
Muzyka, teatr i szczypta magii prosto z „Akademii Pana Kleksa” – tak wyglądało wtorkowe wyjście klasy 4d wraz z wychowawczynią Moniką Gromulską oraz panią Agnieszką Nalazek. Nasi uczniowie wzięli udział w wyjątkowych warsztatach w MDK w Mińsku Mazowieckim.
Pod okiem wspaniałej pani instruktor uczniowie zmierzyli się z kultowym repertuarem. Motywem przewodnim zajęć była piosenka „Witajcie w naszej bajce” z filmu Akademia Pana Kleksa. Zadanie nie było proste, ponieważ warsztaty łączyły w sobie dwa żywioły: wokalny - tu pracowaliśmy nad emisją głosu, rytmiką i wspólnym brzmieniem chóru oraz warsztat ruchowy: nauka choreografii i elementarnych zadań aktorskich.
Warsztaty w MDK były nie tylko lekcją muzyki, ale też świetnym sposobem na integrację klasy i budowanie pewności siebie poprzez występy publiczne. Gratulujemy klasie 4d zaangażowania!
Na czerwono przeciw przemocy
19 listopada nasza szkoła została podświetlona na czerwono. W ten sposób włączyliśmy się w finał ogólnopolskiej kampanii społecznej "Dzieciństwo bez przemocy" organizowanej przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę oraz Krajową Kolalicję na rzecz Ochrony Dzieci. Bo wierzymy, że warto podejmować działania przeciwko krzywdzeniu dzieci i na rzecz tworzenia przestrzeni bezpiecznego dzieciństwa. Dane są alarmujące - co trzecie dziecko doświadcza w Polsce przemocy ze strony bliskich dorosłych, a ponad 60% dzieci - ze strony rówieśników. Róbmy, co możemy, by to uświadamiać i eliminować przemoc z relacji społecznych.
Niezwykłe spotkanie z "żywymi książkami"
19 listopada to dzień, który uczniowie klas 8a i 8c zapamiętają na bardzo długo, a wszystko za sprawą niecodziennych i osobistych rozmów z „Żywymi Książkami”. Spotkanie z drugim człowiekiem zawsze jest ważne i niepowtarzalne, a rozmowy w ramach „Żywej Biblioteki”, czyli wydarzenia, którego celem jest łamanie schematów, przełamywanie stereotypów i budowanie tolerancji – wyjątkowe.
Wśród zaproszonych „Żywych Książek” byli przedstawiciele różnych kultur, środowisk, zawodów; osoby, które na co dzień mierzą się z uprzedzeniami, wykluczeniem, niezrozumieniem. Osobami, które podzieliły się z nami swoimi doświadczeniami życiowymi, historiami, wyzwaniami i perspektywami byli: bliźnięta ze spektrum autyzmu; feministka; kobieta świadomie bezdzietna, naturowierczyni; osoba z niepełnosprawnością intelektualną; wielodzietna matka; dorosłe dziecko rozwiedzionych rodziców; osoba współuzależniona; osoba w toksycznych relacjach; samodzielna matka.
Każda „Żywa Książka”, w opinii uczniów, oprócz swojej ciekawej, pouczającej, wzruszającej historii była niezwykle szczera i otwarta, co w „Czytelnikach” uruchomiło refleksje na temat osobistych, życiowych dylematów, jak i skłoniło do spojrzenia na swoje problemy z innej perspektywy.
Ogromną wartość i wagę wydarzenia, jakim jest „Żywa Biblioteka”, mogliśmy poczuć również z powodu osób, które witały naszych uczniów, organizowały to spotkanie i uczestniczyły w rozmowach z gośćmi. A byli to: p. Izabela Ziętka – podsekretarz stanu w Ministerstwie Edukacji Narodowej; p. Aneta Szarfenberg - prezeska Fundacji Rubin, koordynatorka Żywej Biblioteki w Warszawie; p. Beata Rola – ekspertka z MSCDN, współorganizatorka Zywej Biblioteki; p. Jarosław Zaroń – dyrektor MSCDN.
W tym niezwykłym spotkaniu uczniowie mogli wziąć udział dzięki nauczycielce wiedzy o społeczeństwie - pani Marzenie Grzyb.
2
Archiwum Aktualności