Nasza szkoła

          • Po raz 23. zaświeci "Trochę słońca"

          • Serdecznie zapraszamy wszystkich, którzy rozumieją potrzebę pomagania słabszym na 23. Koncert Charytatywny "Trochę słońca". Jak zawsze zrobimy wszystko, by to był niezapomniany wieczór. Występy teatralne, muzyczne i taneczne zaprezentują rodzice, nauczyciele, uczniowie i absolwenci. Będzie można kupić piękne, ręcznie robione ozdoby świąteczne i przepyszne wypieki. Dochód z koncertu - jak zawsze - zostanie przeznaczony na pomoc najbardziej potrzebującym wsparcia uczniom z naszej szkoły.

            Jeśli wierzysz w to, że "świat nie zmieni się od pięknych, wielkich słów, a od czynów, w których trochę słońca jest" - tego popołudnia nie może Cię zabraknąć. Zapraszamy 7 grudnia na godz. 17.00 do hali widowiskowo-sportowej w Szkole Podstawowej nr 3 im. Jana Pawła II w Mińsku Mazowieckim przy ulicy Budowlanej 2.

            Razem twórzmy piękną tradycję pomagania!

          • Kolejny numer gazetki szkolnej

          • Redakcja gazetki szkolnej poleca do czytania kolejny numer miesięcznika "NA MARGINESIE".

            W gazetce znajdziecie ciekawostki na temat Józefa Piłsudskiego, relacje z listopadowego szkolnego świętowania, rozmowę o patrotyzmie, a także zapowiedź koncertu charytatywnego.

            Zachęcamy do lektury: gazetka_listopad.pdf

          • Kreatywna geografia

          • Uczniowie klas szóstych raz w tygodniu uczestniczą w zajęciach rozwijających kreatywność prowadzonych przez nauczycielkę geografii panią Agatę Imbor-Jedlińską.

            Zajęcia polegają na przykład na kreatywnym tworzeniu wymyślonej mapy – krainy, wyspy, kontynentu lub całego świata, zaprojektowanej przez uczniów. Celem zajęć  jest rozwijanie wyobraźni przestrzennej, umiejętności kartograficznych oraz zdolności analizowania zależności geograficznych.

            Innym razem uczniowie tworzą folder  turystyczny promujący wybrane miejsce — może to być region Polski, miasto, park narodowy czy kraj, gdzie byli lub marzy im się go w przyszłości odwiedzić. Zadanie ma na celu rozwijanie umiejętności wyszukiwania informacji, selekcji treści, przedstawiania walorów turystycznych oraz kreatywnego projektowania materiałów promocyjnych.

            Bo grunt to dobra, twórcza zabawa, która uczy. Zachęcamy do obejrzenia przykładowych prac uczniowskich.

          • Świąteczna integracja

          • W klasach 6c, 6d i 7a w czasie lekcji plastyki z panią Bogusławą Milewską odbyły się świąteczne warsztaty, podczas których uczniowie wykonali piękne, własnoręczne ozdoby bożonarodzeniowe.

            Powstałe prace będzie można zakupić 7 grudnia podczas koncertu charytatywnego "Trochę słońca''.

            Serdecznie zachęcamy do wsparcia akcji, zakupu ozdób i okazania dobrego serca.

          • O współpracy człowieka ze sztuczną inteligencją

          • Uczniowie z klas 7 należący do Szkolnego Klubu Europejskiego wzięli udział  wraz z opiekunką p. K.Kozłowską-Wyszogrodzką w Zjeździe Szkolnych Klubów Europejskich w Lublinie. Tematem spotkania była Sztuczna Inteligencja.

            Wydarzenie rozpoczęło krótkie wprowadzenie dotyczące historii i rozwoju sztucznej inteligencji ( pierwsza definicja AI pochodzi z 1956r.).

             Uczniowie wspólnie z prowadzącym zastanawiali się, jakie korzyści niesie rozwój nowoczesnych technologii oraz jakie wyzwania mogą się z nim wiązać.

            Podczas spotkania omówiono przykłady zastosowań AI w edukacji, medycynie, transporcie czy komunikacji. Młodzież zwróciła uwagę na potrzebę odpowiedzialnego korzystania z nowych narzędzi, a także na kwestie etyczne, takie jak bezpieczeństwo danych. Hasła, które wybrzmiały podczas dyskusji to Przy korzystaniu z AI włącz krytyczne myślenie i  weryfikuj  fakty! AI nie zwalnia z posiadania wiedzy! oraz Nie wrzucaj zdjęć do sieci!

            Klubowicze wrócili z Lublina z dużą wiedzą na temat sztucznej inteligencji i jej  mądrego wykorzystania.

            Dziękujemy p. Katarzynie Trojanek ( Punkt Europe Direct w MM) za zaproszenie.  

          • Jestem Europejczykiem!

          • Tak oświadczyli uczestnicy spotkania w Szkole Podstawowej nr 2, w której odbyła się 2 grudnia Inauguracja Sieci Szkolnych Klubów Europejskich. Wydarzenie miało na celu nie tylko oficjalne, już po raz piąty, otwarcie inicjatywy, lecz przede wszystkim stworzenie przestrzeni do wspólnej nauki, integracji i odkrywania europejskiej różnorodności. Dzięki warsztatom, „Barwy i dźwięki Europy”, uczniowie szkół podstawowych, przekonali się, że bycie Europejczykiem to nie tylko poczucie tożsamości związanej z kontynentem, jego wspólną historią, ale również znajomość najsłynniejszych dzieł sztuki i utworów muzycznych będących dziedzictwem kulturowym Wielkich Europejczyków.

            Po anglojęzycznej, polisensorycznej części warsztatowej siódmoklasiści przeszli do auli, gdzie odbyła się oficjalna część inauguracji sieci klubów. Uczniów powitali zacni goście w osobach: gospodyni Szkoły Podstawowej nr 2 - pani dyrektor Marzena Popławska; pan Andrzej Halicki – europoseł obecnej kadencji; pani Katarzyna Smyk - dyrektor Przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Warszawie; pan Witold Naturski - dyrektor Biura Parlamentu Europejskiego w Polsce; pani Iga Kamowska – wicedyrektorka Polskiej Fundacji im. Roberta Szumana; pani profesor Marta Witkowska – specjalistka w zakresie problematyki Unii Europejskiej oraz pani wiceburmistrz Mińska Mazowieckiego – pani Katarzyna Łaziuk.

            Zwieńczeniem spotkania, które oficjalnie zaprosiło Szkolne Kluby Europejskie, działające w mińskich szkołach podstawowych: SP 1, SP 2, SP 3, SP 6, do dalszej niezwykle dynamicznej pracy na rzecz otwartości, współpracy i aktywności obywatelskiej, była kolorowa i taneczna część artystyczna. Naszą szkołę reprezentował pan dyrektor Grzegorz Wyszogrodzki, pani Marzena Grzyb oraz uczniowie ze Szkolnego Klubu Europejskiego.

          • Magiczna wyprawa klas 4b i 4c

          • 1 grudnia klasy 4b i 4c wraz z opiekunkami: p. I. Jagiełło, p. W. Głąbicką, p. I. Kasak i p. A. Malesą odwiedziły Centrum Praskie Koneser, by przenieść się do niezwykłego świata „Kleks. Magia Kina”. Już od pierwszych chwil uczniowie odkrywali filmowe tajemnice, poznając, jak powstają efekty specjalne.

            Następnie czekała na nich przygoda w escape roomie stylizowanym na sypialnię z Akademii Pana Kleksa. Aby odnaleźć pantofelek Kopciuszka, musieli wspólnie rozwiązać zagadki i wykazać się sprytem. Później weszli do jaskini Wilkusów i obejrzeli prawdziwe kostiumy z filmu.

            Jednym z wyjątkowych momentów było spotkanie z Janem Brzechwą w wersji AI, z którym dzieci stworzyły wspólny wiersz. Dużo emocji dostarczył również pokaz eksperymentów, podczas którego każdy mógł dodać kroplę magicznego eliksiru.

            Na zakończenie odbyły się warsztaty rysunkowe prowadzone przez Pana Kleksa, a w świątecznym finale pojawił się św. Mikołaj, obdarowując każdego ucznia drobnym upominkiem. To była prawdziwie bajeczna i niezapomniana wyprawa.

          • Magia świątecznych dekoracji

          • 3 grudnia uczniowie klas 1b, 1d, 2b i 2d wzięli udział w warsztatach świątecznych, podczas których sala lekcyjna zamieniła się w prawdziwą pracownię artystyczną. Uczniowie klasy 2d wyczarowali renifery z siana, które urzekły wszystkich swoją naturalnością i precyzją wykonania. Pozostali uczniowie tworzyli lodowe lasy w szkle – miniaturowe kompozycje wymagające odpowiedniego rozmieszczenia drobnych elementów, właściwego doboru kolorów oraz dbałości o każdy detal. Podczas zajęć dzieci doskonaliły zdolności manualne, uczyły się cierpliwości, skupienia oraz rozwijały wyobraźnię. Był to czas pełen twórczej pracy, dobrej zabawy i magii zbliżających się świąt. 

          • Wyjątkowa lekcja w klasie 2c

          • Klasa 2C miała okazję uczestniczyć w niezwykłym spotkaniu z panem Rafałem, tatą jednego z uczniów, który służy w 23. Bazie Lotnictwa Taktycznego. Opowiedział on dzieciom o swojej pracy, obowiązkach żołnierza oraz o funkcjonowaniu bazy. Uczniowie mogli z bliska zobaczyć elementy wyposażenia wojskowego, takie jak kamizelka kuloodporna, plecak, apteczka, racja żywnościowa, umundurowanie oraz maska przeciwgazowa. Duże wrażenie zrobiły również zdjęcia samolotów aktualnie i dawniej stacjonujących. Dzieci poznały także historię Jana Zumbacha, słynnego pilota Dywizjonu 303, co wzbudziło ich duże zainteresowanie. Podczas spotkania padło wiele pytań, na które pan Rafał chętnie odpowiadał, podkreślając znaczenie wartości: Bóg, Honor, Ojczyzna. To wyjątkowe wydarzenie dostarczyło uczniom wielu wrażeń i pozwoliło lepiej zrozumieć zarówno zawód żołnierza, jak i historię lotnictwa w naszym regionie.

          • Szlachetna Paczka

          • Zachęcamy do włączenia się do akcji charytatywnej "Szlachetna Paczka". W szkole prowadzimy zbiórkę środków czystości oraz produktów higienicznych. Szczegóły zbiórki zostały ustalone ze sztabem "Szlachetnej Paczki" z Mińska Mazowieckiego. Szczegóły na plakacie.

          • Wyjątkowa wycieczka klasy 3d

          • Uczniowie klasy IIId wraz z paniami Małgorzatą Korzeń i Malwiną Porowską wzięli udział w wyjątkowej wycieczce. Pierwszym punktem programu była wizyta na Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie. Dzieci zostały powitane przez studentki III roku animacji społeczno-kulturowej, które przygotowały dla nich angażującą grę terenową. Uczniowie, poruszając się po kampusie, rozwiązywali zagadki, wykonywali zadania i pracowali w zespołach, poznając przy tym przestrzeń i klimat uczelni. Dowiedzieli się, czym różni się wykład od lekcji, musieli spakować się na uczelnię, a także poznali główne myśli patronki uczelni. Po zakończeniu gry dzieci udały się do uczelnianej restauracji, gdzie samodzielnie zamówiły i zakupiły obiad. Było to doświadczenie uczące samodzielności, komunikacji oraz zasad funkcjonowania w nowych, dorosłych przestrzeniach. Następnie cała grupa udała się pieszo do Stacji Grawitacja. Tam uczniowie mogli aktywnie spędzić czas, korzystając z trampolin, torów przeszkód i innych atrakcji rozwijających koordynację, sprawność i odwagę. Wycieczka była okazją do nauki poprzez działanie, integracji oraz budowania samodzielności w codziennych sytuacjach. Uczniowie wrócili pełni wrażeń, nowych doświadczeń i pozytywnej energii.

          • Integracja o zapachu czekolady

          • We wtorek 02.12 uczniowie z klasy 8a  wybrali się na wyjątkową wycieczkę.  Naszą przygodę rozpoczęliśmy w Domu Zagadek – miejscu, gdzie liczy się spryt, spostrzegawczość i dobra współpraca. Uczniowie zostali podzieleni na kilkuosobowe zespoły i zamknięci w tematycznych pokojach zagadek. Każdy zespół miał określony czas na rozwiązanie serii łamigłówek, odnalezienie ukrytych wskazówek i wydostanie się z pomieszczenia. Pomysłowość uczestników nie miała granic! W ruch poszły logika, intuicja i kreatywność. Ostatecznie wszystkie grupy poradziły sobie znakomicie, udowadniając, że współpraca to klucz do sukcesu.

            Po intensywnym wysiłku umysłowym przyszedł czas na coś czekoladowego. Udaliśmy się do legendarnej fabryki czekolady E. Wedel, która od lat jest jednym z symboli Warszawy. Już od wejścia unosił się w powietrzu  kuszący zapach świeżej czekolady. Podczas wycieczki dowiedzieliśmy się, jak powstają różne rodzaje czekolady, ptasie mleczko i inne słodycze. Przewodnik opowiadał o historii marki oraz o tym, jak zmieniała się produkcja na przestrzeni lat. Największą atrakcją okazała się jednak degustacja – uczniowie mieli okazję spróbować wyrobów prosto z linii produkcyjnej. Zadowolenie na twarzach mówiło samo za siebie!

            Wycieczkę dla swoich wychowanków zorganizowała pani Katarzyna Kozłowska-Wyszogrodzka.

          • Polonistyczny sukces Neli

          • Miło nam poinformować, że uczennica klasy 6b - Nela Mroczek zajęła I miejsce w VIII Powiatowym Konkursie Literackim ,,Czytam, bo lubię”. Nela jest autorką opowiadania "Tajemnica ratusza"”, w którym odkrywa historię miasteczka. Dziękujemy Neli za reprezentowanie naszej szkoły i życzymy kolejnych sukcesów. Gratulacje dla Neli i jej polonistki - pani Anetty Bodeckiej!

          • Pomagać i pracować, czyli czego uczyliśmy się na wycieczce

          • Uczniowie klasy 6c wraz z opiekunkami: panią Katarzyną Rosłoń i panią Izabelą Saganowską postanowili grudzień rozpocząć od... wycieczki do Warszawy. Najpierw uczniowie wzięli udział w zajęciach warsztatowych w Muzeum Polin pod hasłem "Nie bądź obojętny", podczas których poznawali nie tylko kulturę żydowską, ale przede wszystkim sposoby skutecznego pomagania potrzebującym. Grupa odwiedziła też część wystawy stałej muzeum, aby rozwiązać zadania zebrane na karcie pracy. Wiemy już, co to jest jad, cedaka i jak grać w drejdel. Najbardziej zainteresowała uczniów... żydowska szkoła. Prosto z muzeum pojechaliśmy troszkę popracować. Przez dwie godziny uczniowie bawili się w dorosłych w Minicity. Każdy mógł wybrać dwa dowolne zawody, każdy z nich wykonywał przez 45 minut, za co otrzymała miniasy, czyli lokalne pieniądze. Po odprowadzeniu podatku zarobek można było wydać w sklepiku. Największą popularnością wśród uczniów cieszył się zawód dziennikarza (radiowego, prasowego i telewizyjnego), lekarza, prawnika i policjanta. Wycieczka pokazał uczniom dwa ważne zadania życiowe - pracować i pomagać.

          • Czwartoklasiści w Warszawie

          • 27 listopada uczniowie klas 4a i 4d  wraz z wychowawczyniami – p. Moniką Gromulską, p. Edytą Krendler i p. Marzeną Borucką wzięli udział w pełnej wrażeń wycieczce. Na początku odbył się spacer po warszawskiej starówce, choć było dość chłodno, świąteczne dekoracje budziły zachwyt uczniów. Kolejnym punktem programu była wizyta na Uniwersytecie Warszawskim. Po zwiedzeniu uniwersyteckiego kampusu, dzieci wzięły udział  w naukowym wykładzie prowadzonym przez paleontologa pt. „ Co ma wspólnego kura z T-rexem?"  Uczniowie uważnie słuchali wykładu, brali w nim aktywny udział i eksperymentowali. Zadawali też  wiele ciekawych pytań dotyczących świata dinozaurów. Dzięki temu doświadczeniu mogli poczuć, jak wygląda studenckie życie. Kolejną atrakcją była wizyta w centrum rozrywki „Stacja Grawitacja”, gdzie na uczestników czekała wyjątkowa zabawa: wirtualna rzeczywistość, trampoliny, park linowy oraz ścianki wspinaczkowe. Po rozgrzewce z trenerem uczniowie mogli  w pełni oddać się radosnej zabawie. Dzieci wróciły z Warszawy pełne wrażeń i nowych inspiracji. Wyjazd był nie tylko świetną okazją do nauki i poznawania nowych miejsc, ale także do integracji i wspólnej zabawy.

          • Klasa 1c w Dziecięcej Akademii Bezpieczeństwa

          • Uczniowie klasy 1c wraz z wychowawczynią panią Eweliną Frankiewicz wzięli udział w zajęciach w ramach Dziecięcej Akademii Bezpieczeństwa, podczas których poznali różne rodzaje zagrożeń oraz sposoby właściwego reagowania w trudnych sytuacjach. Dzieci uczyły się także, jak udzielić pomocy osobie poszkodowanej, a zdobyta wiedza pozwoliła im pomyślnie ukończyć kurs pierwszej pomocy. W trakcie misji wszyscy uczestnicy zdobyli komplet pięciu odznak, co było dowodem ich zaangażowania i świetnej współpracy. Na zakończenie uczniowie obejrzeli film animowany "Niezgaszalni" – zabawną, a zarazem poruszającą opowieść o marzeniach, emocjach, różnorodności i pokonywaniu przeciwności. Seans nie tylko wprawił pierwszoklasistów w doskonały humor, ale również skłonił do refleksji. To była wartościowa i pełna wrażeń lekcja bezpieczeństwa.

          • Galeria klasy 1b

          • Uczniowie klasy 1b podsumowali lekcję z projektu "Uniwersytetu dzieci", podczas której zastanawialiśmy się, po co ludzie odwiedzają muzea i galerie... Podczas zajęć uczniowie mieli okazję wcielić się w malarzy, stworzyć własne obrazy, nadać im tytuły i otworzyć własną galerię sztuki na szkolnym korytarzu.

          • Po-lin! Po-lin!

          • Od tych słów zaczyna się historia Żydów polskich. Wyświergotały je ptaki w lesie nad głowami wędrowców. Chciały przez to powiedzieć Żydom „tu odpocznijcie”. Polin w języku jidysz znaczy Polska. Tak głosi legenda o przybyciu Żydów do naszego kraju, którą uczniowie klasy 8c poznali, rozpoczynając zwiedzanie Muzeum Żydów Polskich „Polin” w piątek 28 listopada.

            W kolejnych salach ósmoklasiści przechodzili przez prezentacje dotyczące życia społeczności żydowskiej w okresie I Rzeczypospolitej, następnie obejrzeli wystawy prezentujące okres rozwoju społecznego i kulturalnego Żydów w XIX wieku, a dalej zapoznali się z trudnymi zagadnieniami okresu międzywojennego i II wojny światowej. Rekonstrukcja kramów kupieckich, multimedialna mapa szlaków handlowych, odtworzony wystrój drewnianej synagogi z Gwoźdźca, zrekonstruowane wnętrze żydowskiego salonu mieszczańskiego, makieta ulicy żydowskiej z lat 20. i 30. XX wieku, wąskie przejścia, zniszczone mury, tablice informacyjne - przybliżone warunki w getcie warszawskim pozwoliły uczniom na zapoznanie się z 1000-letnią historią Żydów polskich, pomogły im zauważyć współistnienie i przenikanie się kultur oraz zrozumieć codzienne relacje między Żydami i Polakami na przestrzeni wieków.

            Drugim punktem programu naszej wizyty w Muzeum Polin były warsztaty edukacyjne „Nie bądź obojętny”. Słowa te wypowiedział Marian Turski, były więzień Auschwitz, podczas obchodów rocznicy wyzwolenia obozu i nadał im znaczenie XI przykazania. Uczniowie klasy 8c dyskutowali o bardzo głębokim sensie tej wypowiedzi w oparciu m.in. o piramidę nienawiści Gordona Allporta. Charakter zajęć i rodzaj ćwiczeń, z jakimi zmierzyli się uczestnicy, pozwoliły im dotrzeć do następującego wniosku: zło ma początek wtedy, gdy człowiek widzi niegodziwość, ale na nią nie reaguje.

            W przerwie między zajęciami uczestnicy wycieczki skorzystali z ciekawego menu kuchni żydowskiej w restauracji mieszczącej się w Muzeum Polin. 

            Wycieczka została sfinansowana ze środków Ministerstwa Edukacji Narodowej w ramach programu "Wyjście z klasą". Nasza szkoła pozyskała z tego programu środki o wartości 13 800 zł.

          • Hiszpańskie inspiracje projektowe

          • Grupa nauczycieli z naszej szkoły wróciła właśnie z Hiszpanii, gdzie w dniach 24-29 listopada realizowała zadanie projektowe w ramach akredytacji programu Erasmus Plus- KA120- SCH w sektorze Edukacji Szkolnej polegające na obserwacji pracy zagranicznej placówki. Nauczyciele (p. Justyna Kołodziejczyk, p. Aneta Korkosz, p. M. Korzeń, p. M. Maciejewski) odbyli wizytę w szkole podstawowej Colegio Ntra. Sera del Rosario w mieście Campo de Criptana, podczas której mieli okazję poznać system edukacji na różnych etapach. Zapoznali się również z organizacją pracy szkoły, metodami nauczania, sposobami wspierania uczniów oraz rozwiązaniami sprzyjającymi indywidualizacji procesu edukacyjnego, w szczególności w pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Odbyło się również spotkanie z Samorządem Uczniowskim oraz Szkolnym Kołem Programu Erasmus Plus w celu omówienia dalszej współpracy między obiema szkołami. Dodatkowo nauczyciele odwiedzili placówkę kształcenia specjalnego Aspana - Colegio de Educación Especial, w której mieli możliwość poznać innowacyjne narzędzia pracy w zakresie edukacji włączającej. Program mobilności obejmował także część kulturową. Nauczyciele zwiedzili miasto Toledo – wpisane na listę UNESCO miasto trzech kultur – oraz Madryt, poznając hiszpańską historię, kulturę oraz sztukę. Udział nauczycieli w projekcie Erasmus Plus okazał się niezwykle cennym doświadczeniem zawodowym. Nasza szkoła zamierza kontynuować współpracę z hiszpańską szkołą również w zakresie mobilności uczniów.

    • Kontakty

      • Szkoła Podstawowa nr 3 im. Jana Pawła II w Mińsku Mazowieckim
      • (+48) 25 758 95 47
      • ul. Budowlana 2
        05-300 Mińsk Mazowiecki
        Poland
  • Galeria zdjęć

    • brak danych