• 4d wie, jak uniknąć pożaru

          • W czwartek klasę 4d odwiedził rodzic jednego z uczniów, który jest strażakiem w Komendzie Powiatowej PSP w Wołominie. Opowiedział, jak wygląda praca w straży pożarnej. Uczniowie przypomnieli sobie podstawowe informacje na temat bezpieczeństwa pożarowego oraz zasady powiadamiania o zagrożeniu. Dowiedzieli się, jakie są przyczyny pożaru oraz jak postępować, aby pożar nie miał miejsca. Czwartoklasiści poznali procedury zachowania się w sytuacjach zagrożenia życia, uczyli się, jak pomóc rannemu, który nie oddycha. Dziękujemy za przeprowadzenie ciekawych zajęć i pokazanie, jak istotne jest umiejętne niesienie pomocy.

          • Pociągiem i metrem na wizytę... do króla

          • W dniu 16.11. klasa 6c wraz z opiekunami Małgorzatą Kędziorek i Renatą Mroczkowską odwiedziła Zamek Królewski w Warszawie. Lekcja muzealna "Z wizytą u Króla" przybliżyła nam życie monarchów. Dowiedzieliśmy się, kogo król przyjmował z wizytą, jak dzielono gości na mniej i bardziej ważnych. Wiemy już, gdzie sypiał król i jaka fryzura była modna za czasów Stanisława Augusta. Następnie klasa zwiedziła Stare Miasto, o którym opowiadali sami uczniowie i przeszła się Krakowskim Przedmieściem, poznając znajdujące się tam budynki. Szóstoklasiści są samodzielni i odważni, więc drogę pokonali pociągiem, autobusem i metrem.

          • Długopisy 3D w klasie 3d

          • W jesienne popołudnie sala lekcyjna klasy 3d zamieniła się w pracownię. Uczniowie mieli okazję korzystać z nowoczesnego sprzętu - długopisów 3D. Dzieci z wielką ciekawością, zaangażowaniem i w skupieniu wykonywały jesienne liście. W ramach projektu Laboratoria Przyszłości, z którego szkoła pozyskała sprzęt, nasi uczniowie mogą korzystać i wykazywać się kreatywnością  oraz rozwijać zamiłowanie do projektowania przestrzennego.

          • Zerówka na poczcie

          • Wyprawa na pocztę i własnoręczne wysyłanie listów okazały się najważniejszym elementem naszego pomysłu na ciekawą lekcję. Pisanie listów jest bardzo ciekawą, niestety wymierającą formą komunikowania się z innymi osobami, ćwiczy wyobraźnię, cierpliwość i rozwija kreatywność. Każdy napisany list przez dziecko niesie ze sobą jakąś historię. Wizyta na poczcie była również dobra okazją do utrwalenia nawyku kulturalnego zachowania się w miejscu publicznym.

          • Domowy barometr w 3c

          • Uczniowie z klasy 3c mieli okazję przekonać się, jak w niezwykle łatwy sposób przygotować domowy barometr. Dzięki swojej samodzielnej pracy gotowi są do obserwacji zmian ciśnienia atmosferycznego i mogą prognozować nadejście zmian w pogodzie.

          • Zimowe czytanie

          • Zachęcamy do udziału w akcji "Zimowe czytanie" - osoby chętne przygotowują fragment poezji lub prozy na temat zimy i świąt, zgłaszają się do organizatorki - pani Małgorzaty Kożuchowskiej  lub do pań z biblioteki: Anny Borkowskiej lub Katarzyny Duczek. Na zgłoszenia czekamy do 5 grudnia. Spotkanie czytelnicze przy zimowej herbatce będzie 14 grudnia o godz. 17.00. Zapraszamy!

          • Sukces Janka Pogorzelskiego

          • 14 listopada w Szkole Podstawowej nr 1 w Mińsku Mazowieckim odbył IX Powiatowy Konkurs Wiedzy o Bezpieczeństwie i Zasadach Udzielania Pierwszej Pomocy „Jestem bezpieczny”. Nasz uczeń Jan Pogorzelski
            z kl. 3A zajął III miejsce w tym konkursie. Gratulujemy!

          • Podsumowanie pracy nad lekturą w 6a

          • Uczniowie klasy 6a wraz z wychowawczynią p. Joanną Sterną na lekcji języka polskiego w  ramach podsumowania pracy z lekturą pt. " Hobbit, czyli tam i z powrotem" zrobili wystawę postaci i stworów z lektury. Podobizny umieścili w ramkach zrobionych za pomocą długopisów 3D. Po opisaniu postaci, szóstoklasiści uzasadniali wybór ulubionej postaci literackiej. Dodatkowo z różnych materiałów własnoręcznie wykonali swoich faworytów. 

          • Edukacja diabetologiczna przez taniec i ruch

          • 14 listopada przypadają obchody Światowego Dnia Cukrzycy. W klasach 3a i 2b temat ten jest dzieciom niezwykle bliski, ponieważ dwoje naszych uczniów Mikołaj i Kuba zmaga się z tą chorobą każdego dnia. Z tej okazji dzieci z obu klas ubrały się na niebiesko, ponieważ to właśnie niebieskie kółko jest symbolem tej choroby. Ideą święta jest także promowanie aktywności fizycznej, która zapobiega wielu chorobom, w tym właśnie cukrzycy. Obie klasy spontanicznie zatańczyły DiabeDance, prosty układ choreograficzny wspierający wszystkich chorych. Po dawce zdrowego ruchu uczniowie wspólnie obejrzeli film edukacyjny o cukrzycy, rozwiązywali krzyżówki i łamigłówki przygotowane przez Mikołaja i Kubę. Na koniec otrzymali od kolegów niespodzianki: ciasteczka i musy, które mimo braku cukru bardzo dzieciom zasmakowały. Serdeczne podziękowania kierujemy w stronę rodziców naszych chłopców za pomoc w przygotowaniu tego wyjątkowego dnia.

            Zachęcamy do obejrzenia filmiku z tańcem DiabeDance: 

            https://drive.google.com/file/d/1cQX6YhCfrsu_E2lKHZOZ8cC4W9gqPTbR/view?usp=sharing

          • Turniej w Kręgle

          • We wtorek 14 listopada czterech naszych uczniów z klasy 4c: Marcel Prus, Marcel Rosiński, Krystian Jastrzębski i Jan Siporski wzięło udział w XIII Powiatowym Turnieju w Kręgle zorganizowanym przez stowarzyszenie "Dzieciom Radość". Miło nam poinformować, że w turnieju II miejsce zajęli: Marcel Prus 4c, Marcel Rosiński 4c, Krystian Jastrzębski 4c, a  III miejsce zdobył Jan Siporski 4c. Gratulacje dla zawodników.

          • ISKRY NIEPODLEGŁEJ

          • We wtorek 14 listopada klasy 6 i 7 uczestniczyły w mobilnym widowisku „Iskry Niepodległej”.

            Ta wyjątkowa lekcja popularyzowała sylwetki ojców niepodległości, sportowców, podróżników, ludzi kultury, naukowców czy społeczników. Uczniowie mogli poznać historię, m.in. Jana Czochralskiego, Wandy Rutkiewicz, Ireny Sendlerowej czy współpracującego z NASA Mieczysława Bekkera.

            „Iskry Niepodległej” to spektakl, w którym historia Polski i wartości dla Polaków najistotniejsze zostały zaprezentowane z wykorzystaniem nowoczesnych technologii. Narratorem opowieści o polskich dokonaniach był cyfrowy byt i tak oto świat dzieje się na naszych oczach. Nasze spotkanie zakończyło wytworzenie na generatorze energii iskry niepodległej. W ten niezwykle emocjonujący sposób zakończyliśmy tegoroczne świętowanie rocznicy odzyskania niepodległości.

          • Pierwszaki o niepodległości

          • Pierwszoklasiści świętowali rocznicę odzyskania przez Polskę niepodległości. Poznali legendę o utworzeniu państwa polskiego, rozmawiali o znaczeniu barw i symboli narodowych. Dowiedzieli się, co oznacza słowo „zabory” i jak to się stało, że Polska nie zawsze była na mapie Europy. Uczniowie wzięli również udział w grze „Wycieczka po Polsce”, utrwalając nazwy miast i miejsc charakterystycznych dla naszego kraju oraz daty ważnych świąt narodowych. Zadaniem domowym było przygotowanie posiłku w biało-czerwonym kolorze. Pomysłowość i dobra zabawa były najważniejsze.

          • Uczymy się razem

          • Uczniowie z 4b odwiedzili swoich młodszych kolegów z klasy 1c na lekcji języka polskiego. Razem ćwiczyli głoskowanie i sylabizowanie wyrazów. Maluchy chętnie pracowały w grupach, świetnie radziły sobie z zadaniami przygotowanymi przez starszych kolegów. Czwartoklasiści mieli okazję zdobyć nowe doświadczenie, wcielić się w rolę nauczyciela. Dzielili się swoją wiedzą z innymi, dając tym samym dobry przykład zaangażowania w aktywność na rzecz młodszych. Zajęcia podobały się dzieciom. Uczniowie zaplanowali kolejną lekcję - wspólne czytanie.

             

          • Lego Education na języku polskim w 5c

          • Klocki Lego Education posłużyły dziś uczniom klasy 5c na języku polskim do zbudowania Placu Broni, czyli do przekładu treści lektury napisanej przez Ferenca Molnara na budowlę z klocków. Uczniowie mieli za zadanie uwzględnić elementy opisane w książce, zachować rozkład placu, oznaczyć otaczające go ulice i kamienice. Emocji było co niemiara. Okazało się, że prawie wszystkie grupy z uwagą przeczytały początek rozdziału II i potrafiły zbudować plac zgodnie z opisem lekturowym. 

          • PROJEKT ŻONKIL

          • W chłodny listopadowy poniedziałek (13.11) delegacje ze wszystkich klas wzięły udział w inauguracji niezwykłego projektu pamięci. Naszą szkołę odwiedziła wiceburmistrz pani Katarzyna Łaziuk, by spotkać się z uczniami i wspólnie z nimi oraz z panem dyrektorem Grzegorzem Wyszogrodzki posadzić 250 cebulek kwiatów w ramach projektu ŻONKIL. Jest to projekt, którego celem jest zbudowanie ogólnoświatowego Żywego Pomnika Holocaustu. W różnych częściach świata powstają ogródki kwiatowe, w których ma zakwitnąć wiosną 1,5 miliona żonkili na pamiątkę dzieci, które zginęły w Holocauście oraz tych, które cierpią w wyniku kryzysów humanitarnych we współczesnym świecie. Pani wiceburmistrz, dziękując naszej szkole za angażowanie się w wiele akcji o wymiarze społecznym, podkreślała, że każdy może dbać o pokój na świecie poprzez okazywanie sobie wzajemnego szacunku w codziennych relacjach. Żonkile, które są odporne i wiosną cieszą oczy piękną barwą, mają być symbolem naszej nadziei, pamięci i działania, by nigdy więcej żadne dziecko na świecie nie musiało cierpieć.

          • Tydzień z historią - podsumowanie

          • Zakończył się tydzień spotkań historycznych, który zawsze ma miejsce w okolicach 11 listopada -  naszego  święta narodowego,  upamiętniającego odzyskanie niepodległości po 123 latach zaborów. W poniedziałek oglądaliśmy wystawę zdjęć z flagą, we wtorek z akompaniamentem p. Magdy Jakubowskiej śpiewaliśmy na przerwach pieśni patriotyczne, w czwartek na górnym korytarzu mogliśmy oglądać scenki z naszych powstań narodowych, natomiast piątek był dniem hymnu. Po raz szósty, jako szkoła przystąpiliśmy do ogólnokrajowej akcji „Szkoła do hymnu” i w przeddzień 11 listopada, o godz. 11.11, ubrani w narodowe barwy odśpiewujemy cztery zwrotki hymnu państwowego. W tym czasie klasy 0-3 tradycyjnie odbywają bieg niepodległości, zakończony również odśpiewaniem hymnu, w tym roku pod gmachem MDK razem z innymi szkołami oraz przedszkolami. Za zorganizowanie w/w przedsięwzięć dziękujemy uczniom klas siódmych oraz nauczycielkom historii: p. Ewelinie Frankiewicz, p. Marcie Woźnicy, p. Urszuli Ćwiek.

          • Laurka dla Polski

          • Uczniowie klas 0-3 świętowali 105. rocznicę odzyskania przez Polskę niepodległości. Na lekcjach śpiewali pieśni patriotyczne, zapoznawali się z historią Polski, wykonywali prace plastyczne w barwach ojczystych, przygotowywali babeczki. Dzieci wspólnie wykonały laurkę dla Polski z białych i czerwonych serduszek, którą można zobaczyć na korytarzu szkolnym. Uczniowie z kl. 3A i 3C  przeprowadzili quiz o niepodległej, wręczając cukierki uczniom, którzy najszybciej i najlepiej odpowiedzieli na pytania. Uczniowie wiedzą, czym jest patriotyzm, dali także wyraz pamięci o tych wszystkich, dzięki którym żyjemy w wolnej Polsce.

          • Życzenia dla Niepodległej

          • Nasza szkoła dołączyła do wymiany pocztówkowej z okazji 105. rocznicy odzyskania niepodległości. Uczniowie klas 4-7 wykonali własnoręcznie piękne, kolorowe pocztówki z życzeniami, które zostały rozesłane do szkół z całej Polski. Do nas także trafiły pozdrowienia podstawówek z Poznania, Zubrzycy, Rumii czy Tarnobrzegu. Wzięcie udziału w wymianie pocztówkowej to nie tylko zabawa czy nawiązanie kontaktu z dziećmi z innych placówek, ale także podtrzymanie tradycji pisania i tworzenia niepowtarzalnych, oryginalnych kartek, która powoli odchodzi w niepamięć. 

          • Bieg Radości z Niepodległości

          • W piątek 10 listopada najmłodsi uczniowie na sportowo świętowali 105. rocznicę odzyskania przez Polskę niepodległości. W tym roku zaprosiliśmy do udziału w "Biegu Radości z Niepodległości" przedstawicieli wszystkich mińskich szkół podstawowych. W reprezentacji każdej ze szkół było po 11 uczniów i nauczyciel, wszystkie szkolne drużyny pięknie prezentowały się w swoich biało-czerwonych strojach, z polskimi flagami,  szalikami w barwach narodowych i wieloma pomysłowymi gadżetami. Na placu amfiteatru przy Miejskim Domu Kultury uczestnicy biegu zostali przywitani przez pana dyrektora Grzegorza Wyszogrodzkiego i pomysłodawczynię naszej wspólnej patriotycznej aktywności - panią Małgorzatę Kożuchowską. Punktualnie o 11.11 wszyscy odśpiewali hymn Polski przy akompaniamencie pani Magdaleny Jakubowskiej. Później była rozgrzewka przed biegiem poprowadzona przez nauczyciela w-fu pana Marcina Sokołowskiego, a następnie kolejne drużyny startowały w biegu radości, którego celem było wspólne pokonanie trasy położonej w miejskim parku. Po drodze uczestnicy zbierali po 4 puzzle, z których na mecie układali hasło - NIEPODLEGŁOŚĆ. Po radosnym dotarciu do mety dzieci otrzymywały cukierki, baloniki i pamiątkowe dyplomy. Po reprezentacjach z miejskich szkół w biegu radości wzięli udział również wszyscy uczniowie z klas 1-3 oraz dzieci z zerówki z naszej szkoły i - co najważniejsze - wszyscy wspólnie, z uśmiechami na twarzach pokonali trasę niepodległościowego biegu. Dla reprezentacji drużyn ze wszystkich szkół podstawowych z Mińska Mazowieckiego: SP1, SP2, SP3, SP4, SP5, SP6 i Szkół Salezjańskich gospodarze przygotowali dodatkowo pyszną grochówkę, którą nasi goście - po takim radosnym sportowym wysiłku - zjedli z przyjemnością. Dziękujemy reprezentacjom szkół za udział w "Biegu Radości z Niepodległości"! Dziękujemy wszystkim, którzy przyczynili się do przygotowania tej radosnej patriotycznej imprezy. Dziękujemy Radzie Rodziców za finansowe wsparcie. 

          • Prelekcja o zwierzętach

          • 9 listopada z inicjatywy opiekunów Szkolnego Koła Wolontariatu pani Pauliny Goebel oraz pana Marcina Maciejewskiego gościliśmy w naszej szkole panią Zuzannę Piątkowską z fundacji „Zwierzaki z Mińska”. Pani Zuzanna przeprowadziła dla uczniów klas IV-VII prelekcję na temat ochrony oraz opieki nad zwierzętami. Na wstępie uczniowie zostali zapoznani z podstawowymi przepisami prawa dotyczącymi ochrony zwierząt. Jednym z prezentowanych punktów były regulacje prawne wynikające z ustawy o ochronie zwierząt oraz kary przewidziane za wykroczenia i przestępstwa względem nich. Omówione zostały zasady właściwej opieki nad zwierzętami oraz obowiązki właściciela m.in. właściwe karmienie zwierząt, zapewnienie im odpowiedniej ilości ruchu oraz godziwych warunków życia. Podczas prezentacji nasz gość często przytaczał przykłady niewłaściwego traktowania zwierząt, które bardzo często wynika z niezrozumienia ich podstawowych potrzeb oraz uczuć. Prowadząca podkreśliła również, jak ważne jest, aby każdy z nas w sposób szczególny zadbał o los zwierząt porzuconych oraz bezdomnych, starając się zapewnić im dom tymczasowy lub angażując się w wirtualną adopcję.

    • Kontakty

      • Szkoła Podstawowa nr 3 im. Jana Pawła II w Mińsku Mazowieckim
      • (+48) 25 758 95 47
      • ul. Budowlana 2
        05-300 Mińsk Mazowiecki
        Poland
  • Galeria zdjęć

      brak danych