• Jesienne lampiony ze słoika

            Na dworze coraz chłodniej, a w naszej szkole ciepło i przytulnie. Podczas zajęć z terapii ręki oraz terapii pedagogicznej z terapią ręki prowadzonych przez p. Agatę Christoph uczniowie wykonali lampiony ze słoika. Jest to ciekawa i kreatywna forma pracy na zajęciach. Przy okazji ćwiczyliśmy wzmacnianie mięśni kończyny górnej oraz ćwiczyliśmy usprawnianie palców. Bawiliśmy się w wyciąganie darów jesieni z miski wypełnionej pomarańczowym ryżem oraz rysowaliśmy na podświetlanym ekranie dynie.

          • Bieg Radości z Niepodległości

            Zapraszamy uczniów kl. 1-3 do udziału w radosnym świętowaniu kolejnej rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości. Szczegółowe informacje rodzice otrzymali za pośrednictwem dziennika elektronicznego. Będziemy biegać 12 listopada.

          • Zaproszenie do świętowania

            W imieniu burmistrza miasta pana Marcina Jakubowskiego zapraszamy na miejskie obchody 106. rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości. Szczegóły - na plakacie.

            Jednocześnie informujemy, że szkolne świętowanie odzyskania niepodległości odbędzie się w piątek 8 listopada. Przypominamy o galowym stroju. Natomiast 12 listopada zachęcamy do ubrania się w barwy biało-czerwone.

          • Podziękowanie dla wolontariuszy

            Opiekunowie Szkolnego Koła Wolontariatu serdecznie dziękują wszystkim uczniom oraz ich rodzicom, którzy wzięli udział w zbiórce karmy dla Schroniska Bezdomnych Zwierząt w Celestynowie. Poniżej zamieszczamy również podziękowania ze strony dyrekcji Schroniska.

          • Literkowi mistrzowie z 1b

            Międzynarodowy Projekt "Literki w akcji" ma na celu rozwijanie umiejętności czytania i pisania poprzez kreatywne aktywności i dobrą zabawę. Klasa 1b chętnie bierze udział w literkowych zadaniach. Na co dzień pierwszoklasiści korzystają z tabletów graficznych, tam chętnie piszą swoje pierwsze litery i wyrazy. W październiku litery zostały stworzone z plastycznej masy solnej. Uczniowie doskonalili również umiejętność współpracy, tworząc wyrazy z darów jesieni. Niedługo klasa 1b będzie literkowymi mistrzami!

          • Skrzynia matematycznych tajemnic - znamy najlepszych odkrywców skarbów!

            Uwaga, uwaga! Wiadomość z ostatniej chwili! Zadania, zadanka i zadaneczka rozwiązali wybornie:

            *Jan Pogorzelski z klasy 4a,

            * Maja Czerwińska z klasy 5c,

            * Wiktora Borówek i Ida Karbowiak z klasy 6b,

            * Paulina Boruc z klasy 7b.

            Dodatkową, specjalną nagrodę za największą aktywność w rozwiązywaniu matematycznych tajemnic otrzymuje Lila Gąsior z klasy 6a. Nagrodzonym poszukiwaczom prawidłowych odpowiedzi serdecznie gratulujemy, a wszystkim uczestnikom dziękujemy za udział w naszym konkursie.

          • Matematyka wokół nas - wyniki konkursu

            Konkurs na najciekawszą fotografię otoczenia, w którym autorka lub autor dostrzegają matematykę, został rozstrzygnięty! O zwycięzcach za chwilę, a tymczasem... "Matematyka wokół nas" to konkurs interdyscyplinarny, który polegał na zrobieniu zdjęcia oraz opatrzeniu go opisem spełniającym określone wymagania. Wszystkie wymagania były podane w regulaminie, którego przeczytanie bądź przeczytanie ze zrozumieniem okazało się zbyt trudne dla wielu uczniów. Większość prac nie spełniło wymogów narzuconych przez organizatorów. Najczęściej w opisie było za mało zdań lub za mało przymiotników. Mimo zastrzeżenia, że fotografia konkursowa nie może być wcześniej publikowana, dostarczane prace zawierały kopie materiałów zaczerpniętych z Internetu, a co za tym idzie, niestety naruszały prawa autorskie. Popełnianie błędów jest rzeczą ludzką, uczymy się na błędach - dlatego mamy nadzieję, że świadomość tyc

          • Nasza świetlica jest FIT (jak FitSchool)

            Trening FitSchool (zajęcia skocznościowe dla dzieci z klasy 1-3) to aktywności ruchowe, które pomagają najmłodszym rozwijać koordynację, równowagę i zwinność, a także wzmacniają mięśnie oraz poprawiają kondycję. Program takich zajęć jest zaplanowany tak, aby był zarówno bezpieczny, jak i interesujący dla dzieci, zachęcając je do aktywności fizycznej poprzez zabawę. W naszej szkole w świetlicy ćwiczymy regularnie :-)

          • Spódnice i krawaty

            W przedostatni dzień października uczniowie i uczennice naszej szkoły świętowali Dzień Spódnicy i Krawata. Spódnice noszone były od czasów prehistorycznych, a w przeszłości zakładali je także mężczyźni. Na korytarzu szkolnym zagościła "Elegancja - ta na serio i z przymrużeniem oka". To był kolorowy, jesienny dzień w SP nr 3. Samorząd Uczniowski dziękuje za aktywny udział w akcji.

          • Eksperymenty w 3c

            Uczniowie klasy 3c w ostatnich dniach zamienili się w młodych naukowców. Trzecioklasiści na lekcjach przygotowanych przez wychowawczynię - panią Paulinę Goebel - poznawali właściwości magnesu oraz skonstruowali własnego poduszkowca! Po każdym doświadczeniu zapisywali swoje spostrzeżenia i wyciągali wnioski. Takie zajęcia sprzyjają rozwijaniu kompetencji kreatywności i kształtują umiejętność pracy w zespole. Nauka może być ciekawa!

          • Warszawskie doświadczenia klas 6a i 6b

            Uczniowie z klas 6a i 6b wraz ze swoimi wychowawcami panią Iwoną Karwowską, panem Tomaszem Rutą oraz panią Małgorzatą Drzazgą wybrali się na wycieczkę pociągiem do Warszawy. W pierwszej kolejności dzieci odwiedziły Złote Tarasy gdzie w Multikinie uczestniczyły w warsztatach zorganizowanych przez Fundację Martyny Wojciechowskiej Unaweza „Młode Głowy”. Zajęcia dotyczyły zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży. Uczniowie dowiedzieli się, co to hejt, wykluczenie, znęcanie się oraz dyskryminacja i dlaczego powinniśmy im zapobiegać. Szóstoklasiści usłyszeli, co warto wiedzieć o prawach człowieka, czym jest empatia oraz że szacunek, otwartość i życzliwość wobec powinny nam zawsze towarzyszyć. Po warsztatach obejrzeli wzruszający film pt. „Cudowny chłopak”. Kolejnym punktem wycieczki było zwiedzanie z przewodnikiem Pałacu Kultury i Nauki. Dzieci poznały historię zbudowania Pałacu, zwiedziły Sa

          • Pięć zmysłów mam, ale czy z każdego korzystam?

            Klasa 1C pod kierunkiem wychowawczyni - pani Pauliny Kostrzewy z ciekawością podejmuje wyzwania dotyczące nowych umiejętności szkolnych. Tym razem lekcja praktyczna została przeprowadzona na temat pięciu zmysłów. Dzieci z chęcią zakrywały oczy, aby sprawdzić, czy dadzą radę odgadnąć, co znajduje się przed nimi. Każda osoba chciała spróbować swoich sił, korzystając ze swoich zmysłów: dotyku, słuchu, węchu oraz smaku. Zaskoczenie było wielkie, ponieważ mimo charakterystycznych cech produktów - dzieci często nie zgadywały, co mają przed sobą. Większym problemem jednak okazał się tor przeszkód bez używania wzroku. Uczniowie musieli przejść przez dwumetrowy tor przeszkód, słuchając podpowiedzi koleżanki lub kolegi. Osoby widzące w parze również miały utrudnione zadanie, ponieważ słuch był zakłócony przez pozostałych uczniów w klasie. Dzieci jednogłośnie stwierdziły, że każdy zmysł jest niesa

          • Architekci Placu Broni

            Uczniowie z kl. 5c na lekcji języka polskiego prowadzonej przez p. Izabelę Saganowską zamienili się w architektów, by przez 45 minut stworzyć z klocków, plasteliny, papieru, kartonu, wykałaczek wizję miejsca akcji powieści "Chłopcy z Placu Broni". Każda grupa, współpracując, nie tylko wykreowała tytułowy Plac Broni, ale też przedstawiła najważniejsze jej zdaniem wydarzenie, które się w tym miejscu rozegrało. Wysłuchaliśmy opowieści o wyborze Boki na przewodniczącego, o podsłuchiwaniu przez Nemeczka zdrajcy Gereba próbującego przekupić Słowaka, o zabraniu czerwono-zielonej flagi przez przywódcę Czerwonych Koszul, o pokonaniu Feriego Acza przez Nemeczka i uwięzieniu przeciwników w chatce dozorcy. Na koniec stworzyliśmy notatkę, w której opisaliśmy, jakie znaczenie dla bohaterów książki miał Plac Broni. Uczyliśmy się w działaniu.

          • Sensoryczne stacje zadaniowe

            „Uczenie się to doświadczenie. Wszystko inne to tylko informacja.” – Albert Einstein.

            W myśl tej zasady 29 października, uczniowie klas integracyjnych z edukacji wczesnoszkolnej (kl. 1-3) stali się sprawcami działania mimo woli. Po raz pierwszy aktywnie uczestniczyli w zaplanowanych i przygotowanych dla nich "sensorycznych stacjach zadaniowych", czyli aktywnościach stymulujących zmysły i rozwijających szkolne umiejętności. Mali uczniowie bawili się z wielkim entuzjazmem i jednocześnie stymulowali swoje zmysły: wzroku, słuchu, węchu, równowagi, praksji, dotyku. W trakcie zabaw ruchowych dzieci rozwijały też różne umiejętności: współpracę, zwinność, szybkość, siłę, precyzję, zręczność. Doświadczenia wywołały mnóstwo radości. Koordynatorkami tego wydarzenia były panie Marzena Borucka i Magdalena Nogal we współpracy z nauczycielkami współorganizującymi kształcenie uczniów ze specjalnymi pot

          • Zadbajmy o ptaki

            Zachęcamy do udziału w zbiórce karmy dla ptaków przylatujących do karmników znajdujących się na terenie naszej szkoły. Zadbajmy wspólnie, aby ptaki miały co jeść w trudnym dla nich jesienno-zimowym czasie. Mile widziane mieszanki ziaren w dowolnej formie (kolby, kule ziarniste, kule tłuszczowe, tuby). Pokarm dla ptaków można przynosić do sali nr 5 do pani Małgorzaty Kożuchowskiej, która z przyjemnością wszystkim przyjaciołom ptaków wpisze pochwały do dziennika za to dodatkowe działanie.

          • Magia tkwi w naturze

            Klasy 2c i 3c wraz z wychowawczyniami - panią Małgorzatą Kożuchowską i panią Pauliną Goebel - odwiedziły warszawski Teatr Bohema House. Uczniowie mieli przyjemność obejrzeć pełną efektownych akrobacji, śpiewu, efektów świetlnych i ciekawych kostiumów interpretację baśni Hansa Christiana Andersena pt.„Calineczka”. Główna bohaterka spektaklu poszukiwała lepszego świata, w którym będzie panowała czystość i wolność, a każdy odpad znajdzie się na odpowiednim miejscu! Za pomocą tańca i piosenek aktorzy zaprezentowali tematy ochrony środowiska, klimatu i recyklingu. Dzięki tak atrakcyjnej formie wszyscy uczniowie odczytali i zrozumieli przesłanie przedstawienia. Zapamiętali, że nie można być ślepym jak kret na losy naszej Planety. Uczniowie wrócili zachwyceni doznaniami estetycznymi i przede wszystkim bogatsi o wiedzę z zakresu ekologii.

          • Matematyczne pranie

            Na górnym korytarzu można zobaczyć niecodzienne matematyczno-artystyczne zjawisko. Na sznurach wisi... pranie! Wyjątkowo różnorodne i kolorowe wzory maTma-shirtów zrobiły na nauczycielach matematyki tak duże wrażenie, że mają trudności z wyłonieniem zwycięzców. Tak więc na ogłoszenie wyników konkursu trzeba będzie jeszcze chwilę poczekać. Ogromna liczba prac to zasługa naszych kreatywnych uczniów, którzy pracowali pod okiem mistrzyni projektowania użytkowego - pani Katarzyny Milewskiej. Bardzo dziękujemy pani Milewskiej za włączenie się w Dni Matematyki. Ten konkurs interdyscyplinarny pokazał nam, że warto do takiej formy powrócić za rok. Gratulujemy młodym artystom wspaniałych pomysłów na matematyczne koszulki!

          • Konkurs na komiks "Ogar & Rogal"

            Zachęcamy uczniów klas 4-6 do udziału w konkursie polegającym na przygotowaniu komiksu. Waszym zadaniem jest zaprojektowanie i wykonanie komiksu na temat jednego z dziesięciu odcinków filmików z serii przygód "Ogara i Rogala", które są częścią kampanii Ministerstwa Zdrowia "Planuję długie życie - ZDROWIE? OGARNIAM TO!". Wraz z bohaterami - Ogarem i Rogalem - odkryjecie, w jaki sposób stać się mistrzem własnego zdrowia. Przekaz filmików jest prosty: jesteś tym, co jesz…, ale także tym, jak się ruszasz, jak spędzasz czas i czy sięgasz po „niezdrowe” rzeczy, którym tak łatwo ulec… Szczegóły znajdziecie na plakacie. Pani Iwona Jagiełło zaprasza Was do udziału w konkursie, w tórym możecie połączyć przyjemne z pożytecznym.

          • Bezpieczeństwo w cyberprzestrzeni

            Uczniowie klas 7 uczestniczyli w cyklu zajęć „Bezpieczeństwo w cyberprzestrzeni” realizowanych przez przedstawicieli Fundacji Akomodacja i współfinansowanych ze środków otrzymanych z Ministerstwa Obrony Narodowej. Jakie zagrożenia mogą wyniknąć z publikowania zbyt wielu informacji osobistych w social mediach? Jak chronić urządzenia elektroniczne przed wirusami? Jak można sprawdzić, czy nasze maile wyciekły? Jak tworzyć mocne hasła? Co może zddziałać sztuczna inteligencja w rękach cyberprzestępców? Jak rozprzestrzenia się złośliwe oprogramowanie? Odpowiedzi na te i inne pytania dotyczące radzenia sobie z potencjalnymi zagrożeniami w sieci nasi siódmoklasiści już znają.

    • Partnerzy

    • Biuletyn informacji publicznej
    • Librus Synergia
    • Librus Synergia
    • Galeria zdjęć

        brak danych
    • Nasze media społecznościowe

    • Biuletyn informacji publicznej
    •           Google Classroom

    • Kontakty

      • Szkoła Podstawowa nr 3 im. Jana Pawła II w Mińsku Mazowieckim
      • (+48) 25 758 95 47
      • ul. Budowlana 2
        05-300 Mińsk Mazowiecki
        Poland
  • Galeria zdjęć

      brak danych